Oj oj oj ...

Man må da sove til middag nogle gange ... det kan betyde, at man ikke bliver overtræt, så man ikke kan falde i søvn senere. Det er i hvert fald min erfaring.

Til gengæld kræver det - i hvert fald for mig - stor selvbeherskelse for ikke at sidde oppe for længe og bare glo eller kaste mig over diverse pligter. De skal jo gøres - men det burde så være på et andet tidspunkt. Men da orker jeg ikke, for da er jeg for træt, fordi jeg har siddet oppe og gloet (ca. sådan ser jeg ud sent om aftenen)
eller rendt rundt og lavet alt muligt.

Jeg tror, vejen frem er at gå fra det hele og går så i seng. Jeg selv kan godt have et hyr med at sove alligevel og skal ha' skaffet mig noget melatonin, som min mave ikke vil protestere over (jeg har problemer med mange hjælpestoffer m.m.) Men melatonin virker godt, når det virker ... Når man har tid til at "sove det ud" så at sige. (Ellers kan man være lidt søvnig af det dagen efter.)

Men man behøver jo ikke være syg på nogen måde for at få nogle ret store problemer af både fysisk og psykisk art hvis man ikke sover nok ... Og man kan ligefrem få symptomer, der ligner egentlige sygdomme.

Så selvom vi hygger os vældig kl 22 -24 så må vi se at komme i gang med at sove i stedet Måske er man nødt til at gå endnu tidligere i seng for at ramme det tidspunkt, hvor man egentlig har brug for det - og før, man blir pepset ?

...ikke så morsomt. Men så en dag, når man er kommet over det værste søvnunderskud (eller underskud på kvalitetssøvn?) kan man vel klare at være lidt længere tid oppe

Jeg læste engang noget af den danske helseguru Julia Vøldan, som blandt andet skrev, at man skulle ta' og gå til køjs, når det blev så mørkt, at man fik brug for at tænde elektrisk lys. Det er måske så meget igen ... Men der er vel et eller andet om, at vi ikke er lavet til at sidde der i lyset af alle vores elektriske lamper og apparater om natten

Nielsigne