Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
24-06-10, 15:09 #3
Sv: Tag dig i agt for læger, når du bliver gammel!
Jamen.... så lad os lige læse artiklen Sundhedsforskere fordrejer resultater i Information for halvandet år siden. Her er et par "guldkorn":
"På Peter Gøtzsches opslagstavle hænger et foto af en gravsten. Indskriften lyder: "1999-2004. 60.000 amerikanere døde efter Vioxx." Vioxx var et gigtpræparat, som viste sig at have en uheldig bivirkning: Folk fik blodpropper af medicinen. Gigtpatienterne var bare aldrig blevet oplyst om den 'lille' sideeffekt, fordi medicinalvirksomheden bag Vioxx ikke havde offentliggjort alle resultaterne fra de forsøg, virksomheden havde foretaget med gigtmedicinen. "
"På det danske center, der hører under Rigshospitalet, arbejder forskerne med at granske tusindvis af forskningsrapporter i såkaldte metaanalyser. Senest har centret konstateret, at blødermedicin til soldater slet ikke har nogen effekt. Medicin, som det danske medicinalfirma Novo Nordisk har tjent gode penge på. Og det er et godt eksempel på, at mange resultater fra medicinforsøg aldrig kommer til offentlighedens kendskab. I over 60 procent af de forskningsartikler, Cochrane-centret har gennemgået, var et forskningsresultat blevet udeladt eller ændret."
"Den kommercielle interesse kan ikke hamle om med de etiske forpligtelser over for patienter, der deltager i forsøg. De deltager af et godt hjerte, og det ville de nok ikke gøre, hvis de fik at vide, at når resultaterne ikke lige passer virksomheden eller forskeren, så er det ikke sikkert, de nogensinde kommer frem."
Læs hele artiklen HER!• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Læger får een over snuden...
Av Anisa i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 4Siste melding: 29-09-09, 13:48 -
Gammel journal - mye rart?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 03-09-07, 11:18 -
gammel bruker blir som ny
Av hanne i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 18-09-06, 23:06 -
Er det MULIG?! (2 år gammel ME-diagnose..)
Av Ruth i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 4Siste melding: 29-08-06, 15:53 -
gammel posting
Av pandalakris i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 5Siste melding: 19-09-05, 13:01

Svar med sitat

Bokmerker