Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
24-06-10, 14:45 #7
Sv: Piller, patienter, patenter og penge - en bog
På et tyndt grundlag? Nu ved jeg ikke hvor mange læger er der i Danmark, men når hele 1694 danske læger bijobber for lægemiddelindustrien, kan jeg selv med min bedste vilje ikke kalde det for "et tyndt grundlag". Iflg. avisartiklen af i dag: Se om din læge er i lommen på medicinalindustrien "...for mange af lægerne er det slet ikke nok at være tilknyttet en enkelt virksomhed. Nogle modtager honorarer fra helt op til 13 forskellige arbejdsgivere i medicinalindustrien. Det fremgår af Lægemiddelstyrelsens liste over læger med tilknytning til lægemiddelvirksomheder – en liste du kan se i uddrag på side otte og i dens fulde udstrækning på ekstrabladet.dk." (i bunden af artiklen).
Jamen, er der så noget at sige til, at når disse læger bare hører ordet "Erfa Thyroid", går de helt i baglås af ulyst til at udskrive lægemidler fra konkurrerende behandlingskoncept dvs. minus syntetisk thyroxin? Mens i Norge (og Sverige) udskrives Thyroid trods alt - findes der ikke en eneste dansk læge, som i fuld offentlighed tør behandle sine patienter med Thyroid i stedet for syntetisk thyroxin. Man kan jo ikke være bekendt at gå imod den hånd, som udbetaler ens honorarer, vel?
Hvad var nu trådens overskrift? Nå ja. "Piller, patienter, patenter og penge"
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Helbredsrelateret livskvalitet hos patienter med thyroideasygdomme
Av gitteh i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 5Siste melding: 08-07-15, 14:46 -
Genoptræning af endokrine patienter.
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 11-08-11, 13:35 -
Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
Av kristinet i forumet Andre hormonerSvar: 8Siste melding: 11-05-09, 09:20 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06

Svar med sitat

Bokmerker