Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 56
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Standard Sv: "Ikke så veldig lavt stoffskifte"

Hei takk for mange tilbakemeldinger.

Jeg skal sjekke binnyrene, er bare usikker på hvor jeg får gjort det, jeg bor på Lillehammer, kan fint reise til oslo hvis det er noen der som gjør det. Jeg har kun forsøkt levaxin i noen dager men ble tungpusten og syk av den. Ble lagt inn på sykehus, de trodde det var noe med hjertet. Men jeg er ikke sikker på at betennelser i ledd osv handler om stoffskiftet, men legen min mener det kan være pga for høy t3.

Jeg hadde ikke hatt noen betennelser i hoftene før jeg begynte på medisin. Nå er det som om ingenting virker... sovner på sofaen hver kveld. Men armour virket godt i starten. So det er binyrene som skal utredes i første omgang. men noen som kan forklare meg hvordan disse myxødemene er og hvor de evnt kommer?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Mariemor (vi kommer fra samme fylke!!)

Hvis du ikke får hjelp av legen slik at trygdekontoret vil dekke spyttprøvene, kontakter du bare bmlab.no
    De krever underskrift av legen din for å ta imot prøvene...de blir så sendt til USA for undersøkelse.
    Husk...spør etter 4-fire- spyttprøveglass. Du får hele prøvepakken sendt hjem til deg..alt er godt beskrevet...så når prøvene er ferdige,poster du dem bare. Altså du gjør dette hjemme-trenger ikke reise avgarde!!
    OG DHEA også!!
    Jeg betalte 16oo, men tror faktisk Vigdis betalte 1200(1400?). hvorfor denne forskjellen vet jeg ikke.
    Hvis du ikke får underskrift av fastlegen din, kontakter du Scandlab(Sverige).
    De krever ikke underskrift, men prøvene undersøkes i USA.
    Når det gjelder myxodem følger det jo lavt stoffskifte,da...
    Hvis du ikke finner fram med hensyn til spyttprøvene dine, så spør igjen!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Ja fint å bo her... bare veldig kaldt og litt lang vinter.. Brr. Jeg skal til legen fredag og skal bestille fra den laben så får vi se. takk igjen for alle svar og omtanke. Fint å ha noen felles nettvenner som strever med de samme tingene!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Spør Rufus, mener hun sa at Aker rekvirerer gratis spyttprøver. Det er visst uten DHEA, kun kortisol, mener jeg å huske. Da får nok legen din dem tilsendt, og du slipper utlegget. Det er dyrt nok å ikke være 100 % i form :-)
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Standard blodprøver igjen....

Hei lenge siden jeg har vært inne på denne siden, men nå er jeg her igjen, blir ikke klok av kroppen og medisinene. Jeg er helt utslitt har byttet Armour til Erfa tar 90 mg om dagen. Tsh er under 1, t3 er rett innenfor normalen i øvre sjikt men ft4 er 13, men det eneste legen er optatt av er tsh. Jeg er nå sykemeldt har vært det i 5 uker og har blitt det i tre nye. Er sykemeldt på 5 uka fordi jeg har gått helt tom. Greier nesten ikke gå opp en trapp, har strålesmerter ned i bena, er trøtt energiløs og fortvila. Gråter mye, det bare renner over på en måte. Har forsøkt lavkarbo, ingen suksess foreløpig kun på vekta ned 4 kilo. Men merker ikke noe på enegien. Hva gjør jeg?

Trapper opp slik at tsh blir borte, da blir legen urolig. Tabelettene er umulig å dele, går på ERFA og de smuldrer opp har kun 60mg. Var oppe i 120 i en lang periode men så ble jeg overdosert. Har sjekket kortisol m spytt. det var fint har visst normal d vitamin prøve men så ut som om den lå lavt. Må få utskrift av legen mandag så jeg får detaljene klart. Men hjelp!!! føler meg som en kreftsyk 80 åring har 4 barn og ligger mest på sofaen. Det funker dårlig. Mye strålesmerter i armer og ben i tillegg. sukk... når tar dette slutt!! Takknemlig for svar!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: blodprøver igjen....

Hej
    Det lyder ikke så godt ...

Men prøv at læse denne tråd - her finder du i øverste indlæg en meddelelse som stammer fra en overlæge på OUS Aker vedr. dosering af thyroid og hvordan tsh'en reagerer. Måske kan du komme videre med noget derfra.

https://www.stofskifteforum.dk/showt...verlege+Louise

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei mariemor.
    Er så trist å lese.......
    Alle symptomene dine peker jo på for lavt stoffskifte da.
    Så har du jo heller ikke høy nok dose, det viser jo den lave fT4.

Så sier du at du har forsøkt å få den opp og forsøkt 120µg/dag, men fikk overdosesymptomer.
    Kan du ha økt for fort ?
    Kan det være forbigående tilpassingsproblemer ?

Tar du D-vitamin ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Standard

Supert!! Jeg skal ta kontakt m Aker. kunne du videresendt den mailien til meg på mail? Takk!

Vet ikke om jeg økte for fort, men hvor kjapt kan jeg øke da? Tar 1 og en halv tbl 60 pluss 30 men de er vanskelige å dele så usikker på hvor presis det blir. Begynte m d vitamin denne uke. Blir bare litt sprø av å være så slapp... men det må jo bli bedre!! Jeg er optimist!!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Du skriver at du har normal-lav D-vitaminstatus. n'Finn opplevde å måtte senke medisindosen da han fikk opp d-vitamininntaket. Kanskje det også kan hjelpe deg? Men det må antakelig ganske høye doser d-vitamin til.

n'Finn - arrestér meg om jeg referer deg feil nå!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    oppland
    Meldinger
    31

Skal knaske d vitaminer som en gal nå.. vil bli normal igjen snart.!!

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Artikkel om lavt stoffskifte i "Mat og Helse"
    Av marge i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 3
    Siste melding: 09-02-13, 20:12
  2. svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-09, 19:54
  3. "Ikke så veldig lavt stoffskifte"
    Av mariemor i forumet Blodprøver
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-09, 22:23
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  5. Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 30-05-07, 13:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine