Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Hybrid View
-
18-06-10, 14:55 #1
Sv: Avføringstest, pengene ut av vinduet?
Oj, mange spennende svar, som gir meg mye å tenke på! Takk alle sammen!
Det har i allefall vært slik for meg at det som skjedde nedenfor magesekken ble ikke ofret så mange tanker tidligere. Uvitenheten er stor.
Probiotika: jeg har vekslet mellom Biocare (kjøpes på helsekost og må stå i kjøleskap) og Idoform. Nå bruker jeg Biocare intensiv:
L.acidophilus CLT-60
L.Acidophilus CUL-21
B.bifidum CUL-17
B.bifidum CUL-20
24 milliarder levende humane laktobasiller og bifidobakterier.
Men inneholder altså ikke Streptococcus thermophilus, som du rexxy69 nevner som en av de gode bakteriene.
Det virker logisk for meg det du, rexxy69 sier om at jeg gjør mye nå, og at det kanskje stresser tarm og annet i kroppen.
Hvorfor tok jeg avføringstest? Vel, det vriket som legens lille gullegg. Jeg motsatte meg det lenge, og mye annet ble forsøkt ut først. Og som sagt, etter å ha lest om bakteriene og parasittene, tror jeg ikke at antibiotika nødvendigvis er så lurt.
Men interessant det du sier du har lest, rexxy69, om atOlivenbladekstrakt fordi parasitten var vrien å bli kvitt, sa legen. Og den skal påbegynnes rett etter avsluttet antibiotikakur.Imidlertid har jeg lest ett sted at Blastocytis spiser opp alle næring i tarmen og slikt slett er den jo ikke bra å ha der, vel å merke om den gir symptomer og får lov til å utvikle seg.
Jeg føler meg jo som en amatør, som de fleste av oss gjør, når vi entrer et legekontor.
Så jeg har fulgt legens råd, men dette har vært ukjent farvann. Jeg har vært gjennom to fastleger, som etter beskrivelse av mine tarmproblemer begge har kommet opp med det geniale "Minifom", mot luft i systemet. Det var alt de hadde å bidra med. Ikke så veldig imponerende kanskje? Jo, nummer en kom med en lang harang om psyke og mage. Alt var jo psykisk hos meg i følge lege nr 1. Så tarmproblematikk virker jo kanskje litt som terra incognita for konvensonelle leger også?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-06-10, 08:51 #2
Hei igjen Vigdis!
Denne brukte jeg også lenge - fortsatt med samme produkt men i lavere styrke nå som jeg har minimalt med symptomer fra magen.Nå bruker jeg Biocare intensiv
Egentlig feil å kalle den probiotisk for den overlever normalt ikke i magen på mennesker. Den blir ofte benyttet som bakteriestamme i produksjon av youghurt. Det finnes imidlertid probiotika som har mye av denne - brukte ett av dem en stund og hadde omtrent lik effekt som av å spise youghurt - altså ingenting. Så jeg tror ikke den er så viktig å få med seg. Ser på innholdet i Udos som Anisa har listet opp at den heller ikke har Streptococcus thermophilus.Streptococcus thermophilus
Her ser det ut til at vi har fått motsatte råd på Balder - men jeg kjenner jo ikke hele din historie - det er også ganske lenge siden for min del.Olivenbladekstrakt fordi parasitten var vrien å bli kvitt, sa legen. Og den skal påbegynnes rett etter avsluttet antibiotikakur
Kort fortalt: Etter en lang periode der jeg synes jeg hadde gjort alt jeg kunne og fremdeles ikke var 100 i magen spurte jeg om vi kanskje kunne sjekke en avføringsprøve. Legen mente det på det tidspunktet var meningsløst. Jeg hadde ingen andre prøver som indikerte at det kunne være alvorlige ting i mage/tarm og uansett om man skulle finne noen parasitter eller andre ulumskheter er behandlingen for å fjerne dem såpass tøff for hele systemet at jeg da måtte regne med å bli i dårlig form og sykere igjen. Om jeg fortsatte som jeg gjorde og holdt ut ville det rette seg etterhvert - det tar tid å få bedre balanse og ikke så farlig hva de ulike dårlige bakteriene, sopp eller parasitter heter så lenge de ikke gir symptomer. (For det gjør de om de tar overhånd) Stole på at når det føles bra - så er det bra. Og det lever jeg litt etter nå også men nå funker magen såpass bra at jeg ganske fort merker når jeg har spist eller forsøkt meg på ting kroppen min ikke liker.(Skaper miljø for at the bad guys får lov til å utvikle seg)
Ok, det var meg. Situasjonen er jo en annen siden du har tatt avføringsprøve og begynt på antibiotika og deretter olivenbladekstrakt.
Fant en ganske interessant heliobacterforskning som konkluderer med at supplement med Lactobacilli samtidig med heliobacterbehandling (antibiotika) reduserte bivirkninger som diare og dårlig smak i munnen og kunne se ut til å bedre utryddelsen av bakterien. Det blir jo litt av det samme heliobacter er jo også vanskelig å bli kvitt med antibiotika.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19751434
En artikkel til som er spennende siden du har startet på dette løpet som er ganske likt behandlingsmessig med heliobacter er en artikkel smgj gjorde meg oppmerksom på - det gjelder signifikant nedgang i Anti-TPO for pasienter som har både Hashimotos og heliobacter pylori.
http://www.thyroid.org/patients/note.../05_03_15.html
Kunne vært interessant å vite om dine antistoffer gikk ned etter at du var ferdig med kuren(e)
Jeg har ingen medisinsk kompetanse og kan ikke råde deg til å gjøre annet enn legen har foreskrevet. Men jeg kan ikke forstå hvorfor du skal vente med probiotika til etter du er ferdig med kurene. Det ville jeg kanskje ringt å spurt om og fått en forklaring på. Jeg kan ikke finne en referanse i noe av litteraturen jeg leser om dagen som sier at du ikke skal ta probiotika sammen med antibiotika. Heller motsatt.
Mener å huske at du også benytter Cortef? Kan huske feil men uansett:Det virker logisk for meg det du, rexxy69 sier om at jeg gjør mye nå, og at det kanskje stresser tarm og annet i kroppen.
Kortison er et inaktivt steroid som lages i lever og nyrer fra glukokortikoiden kortisol fra binyrene. Tenk på alt medisinen benytter kortison til - alt fra allergi til å forhindre frastøtelse ved transplantasjoner og autoimmune sykdommer i mage/tarm. (f.eks. u. colit). Nå vil jeg anta at du har hatt mage/tarmproblemene lenge før du fikk Cortef og mener absolutt ikke at du skal kutte den ut - den kan derimot i like stor grad ha hatt positiv innvirkning på at du sier du er bedre i magen! Kortison blir ofte benyttet i kortere perioder mot flere inflammatoriske tarmsykdommer. Så er det kortisonen som har gjort susen eller er det at du har kuttet ut gluten?
Men når man gjør mange ting på en gang er det vanskelig å vite hvilken effekt, reaksjon eller bivirkning man får av de ulike tingene.
Synes ikke du er noen amatør jeg Ruth. Du ønsker bare å bli frisk igjen. Enhver som trenger en medisinsk grad med spesialisering i nesten hele fysiologien og anatomien for å kunne hjelpe seg selv er jo amatør rimelig lenge da for det tar jo tid og energi (man ikke har) for å sette seg inn i alt vi må gjøre. Derfor det er så fint at vi har et slikt forum der man kan få høre hva andre mener og korreksjon om man er på ville veier eller kanskje gir råd andre av erfaring vet er bortkastede penger og ikke vil fungere.Jeg føler meg jo som en amatør, som de fleste av oss gjør, når vi entrer et legekontor
Å overkomme respekten for legestanden og tørre å stole på hva man selv har tilegnet seg av kunnskap og intuitivt tror er riktig til det motsatte er bevist er i seg selv er kanskje den største bøyg av dem alle. Vi er jo opplært til annet.
Håper det går greit med deg og masse lykke til! Kan ikke gjøre annet enn å krysse fingre og tær for deg.
H:-)
-
20-06-10, 16:26 #3
Et av problemene med hele det apparatet jeg har gått inn i nå på Balder, er at jeg opplever at det baller på seg hele tiden. Legen vil for eksempel at jeg skal ta en ny avføringsprøve senere, for å se om jeg er kvitt parasitt og bakterier. Som altså er nokså alminnelige, og etter det jeg har lest, er lett å få igjen. Så jeg ser ikke poenget med den testen. Både på grunn av prisen, det blir mye penger tilsammen, og fordi jeg tror det er en kamp mot vindmøller.
Jeg tenker jo hver gang jeg bruker leppepomade at her er det sannsynligvis psudomonas, det er visst mye av den i brukt sminke! Eller såpestykker for den saks skyld. Og hver gang jeg spiser en rå gulrot eller salat, vel, hvor godt skylt er den egentlig, litt jordbakterier, altså pseudomonas kan det jo være der, ikke sant! Så derfor tenker jeg at det er en kamp mot vindmøller. Og jeg har ikke tenkt å starte et liv som bakteriehysteriker nå..
Det jeg leser om olivenbladekstrakt gjør at jeg tenker at det kan sikkert være godt for mye, og kan sannsynligvis ikke skade.
Det er spennende det det du sier, rexxy69 om at også det å bruke hydrokortison hjelper magen. Så hva hjelper av det jeg gjør? Ikke så godt å vite. Men å holde meg unna brød og gjær virker i allefall nå.
Jeg bruker probiotika nå, men ikke olivenbladekstrakt.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
12-07-10, 06:39 #4
Hei..
Lurer bare på hvordan det går med deg? Har du merket noe effekt av denne kuren?
H:-)
-
12-07-10, 10:11 #5
Hei rexxy69
Problemet, som du sa et annet sted, et at jeg gjør mange forskjellige ting samtidig. Så, hva virker? Men jeg har det bedre, mye bedre. Det er det ikke tvil om.
Ett eksempel: i slutten av mai gravde jeg et lite bed, litt under to kvadratmeter, eller litt mindre, matematikk er ikke min sterke side. Jeg brukte tre dager på jobben, alt med hånd, spade, ingen jordfreser i sikte. Forvandle plen til bed, spa ut kompost, tilføre kompost etc. Hvile naturligvis, jeg sto ikke kontinuerlig i tre dager! Syntes det var forferdelig tungt. Gjorde det samme for noen dager siden, omtrent samme størrelse på bedet. Jobben var gjort på noen timer, jobbet adskillig fortere. Kunne gjort alt på en dag, men valgte å ta tre kvarter dagen etter. Og det føltes ikke lengre så tungt å gjøre jobben, tiltross for at gradestokken viste mye høyere temperatur. Så for meg er dette et håndfast bevis på at det går fremover.
Kroppen føles mer i balanse. Jeg er sterkere. Tarmen med dens funskjoner kjennes mer ok. Men selvsagt, jeg har jo kuttet ut melkeprodukter som jeg har en svak allergisk reaksjon på. Det kan jo også påvirke formen. Jeg har samtidig trappet ned thyroid, som jeg har ligget litt høyt på, bruker nå 125+60 mg ERFA, eller 3 grain på gamlemåten. Og trapper sakte ned på HC, bruker nå 30 mg mot 32.5, men skal forsøke om det er ok å komme ytterligere ned.
Søvnen er forsatt det store problemet. Jeg har jobbet med Wilsons råd. Noen netter sover jeg som en gudinne, andre netter ligger jeg som en mark og vrir meg i senga. Og alt henger jo sammen, ikke sant? Jeg kjenner at monotont arbeid fungerer dårlig, da blir jeg raskt sliten. Jeg må drive vekselbruk. En gammel gartner sa det slik: Det er hvile i å skifte arbeid. Det stemmer veldig bra for mitt vedkommende. Så etter en tung arbeidsøkt på noen timer kunne jeg altså gå ut og spa bed. Det kunne jeg ikke gjort for noen måneder siden!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
12-07-10, 10:44 #6
Det er så godt å høre at det går bedre innimellom også. Ellers treffes vi jo bare her når det går dårligere.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-07-10, 10:49 #7
Jo, gode nyheter er viktige, selv har jeg sugd på slike historier som drops i dårlige tider. Så oppmuntringsaspeketet er viktig, det er ofte lys i eneden av tunellen!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009

Svar med sitat
Bokmerker