Vis meningsmålingsresultat: God eller dårlig hørsel?

Velgere
51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 100% ok hørsel

11 21.57%
  • Noe nedsatt hørsel, plager meg ikke

18 35.29%
  • Nedsatt hørsel, har fått høreapparat

8 15.69%
  • Har kun Tinnitus/ øresus

12 23.53%
  • Døv

2 3.92%
Side 4 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 48
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Standard

Hei Jeg hører godt ennå, susingen er borte, alt er mye bedre. Takket være Erfa. Min teori er at myksødem er synderen. Hypothyreosepasienter hovner jo ofte opp. I ansiktet kroppen osv. Selv om vi er medisinert kan vi hovne opp, vann i kroppen. Dette skjer vel inni kroppen også? Mange begynner å snorke, får bihulebetennelse osv. Alt dette skjedde med meg. Da jeg begynte med Erfa ble jeg ganske raskt bedre, snorker mindre, bihulebetennelsen forsvant, hørselen kom tilbake og susingen forsvant.

Forresten, har aldri hatt høyt blodtrykk.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kaja5 Vis post
    Hei Jeg hører godt ennå, susingen er borte, alt er mye bedre. Takket være Erfa. Min teori er at myksødem er synderen. Hypothyreosepasienter hovner jo ofte opp. I ansiktet kroppen osv. Selv om vi er medisinert kan vi hovne opp, vann i kroppen. Dette skjer vel inni kroppen også? Mange begynner å snorke, får bihulebetennelse osv. Alt dette skjedde med meg. Da jeg begynte med Erfa ble jeg ganske raskt bedre, snorker mindre, bihulebetennelsen forsvant, hørselen kom tilbake og susingen forsvant.

Forresten, har aldri hatt høyt blodtrykk.
    Erfa? Du verden, det var som å høre om meg selv!!

Så du ble bedre med den medisinen, hvor får jeg kjøpt den? Er den resept belagt?

som kom med en sånn bra løsning.

Oi, viste ikke at det var en annen type stoffskifte medisin... Sorry
    Sist endret av Admin; 16-06-10 kl 14:44 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Sv: Flere med dårlig hørsel?

Jeg har i dårlige perioder dårlig hørsel. Og jeg merker at jeg snakker mye lavere også, som om ikke kontrollen på hvor høyt jeg snakker er helt tilstede.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Erfa? Du verden, det var som å høre om meg selv!!

Så du ble bedre med den medisinen, hvor får jeg kjøpt den? Er den resept belagt?

som kom med en sånn bra løsning.

Oi, viste ikke at det var en annen type stoffskifte medisin... Sorry
    Les på forsiden av forummet, der er det en medisinboks som det står "thyroid" på. Søk på thyroid eller Erfa eller Armour på forummet eller ellers på nett .

Thyroid er alle delene av kjertelen, fra grisen. Inneholder alle T'ene: T0, T1, T2, T3 og T4, samt cacitonin, pluss noe vi ennå ikke vet hva er. Men det gjør oss godt. Legen må skrive det ut på registreringsfritak (se igjen forsiden av forummet), og du må, desverre, betale kalaset selv.

Det ser ut som om alle, eller nesten alle, som begynner på Thyrod får ett nytt liv, sammeliknet med T4 mediisn som alle settes på
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Flere med dårlig hørsel?

Sitat Opprinnelig skrevet av Zena Vis post
    Ettersom jeg selv sliter med hørselen, og ingen spesialist kan fortelle meg hvorfor hørselen min har begynt å dale, har jeg lyst å forhøre meg her inne om det er flere som har "uforklarlig" hørselsnedsettelse.
    D-vitaminmangel kan være årsagen til nedsat hørelse. Selv om man evt. kan fremvise fine "calcium-tal" i blodprøverne, er det ikke sikkert at calcium havner de rette steder i kroppen, deriblandt i knoglerne i det indre øre, hvor knoglevævets opblødning kan være årsagen til en forringet resonans, hvorfor hørelsen nedsættes.

Da D-vitaminmangel (og D-vitaminmangel ofte ledsages af K-vitaminmangel) er nærmest mere reglen end den er undtagelsen hos folk med hypothyreose, kan dette være forklaringen på, hvorfor vi hører dårligere, jo længere vi har været syge, vel at mærke uden støttetilskud af D3- og K2-vitamin.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    D-vitaminmangel kan være årsagen til nedsat hørelse. Selv om man evt. kan fremvise fine "calcium-tal" i blodprøverne, er det ikke sikkert at calcium havner de rette steder i kroppen, deriblandt i knoglerne i det indre øre, hvor knoglevævets opblødning kan være årsagen til en forringet resonans, hvorfor hørelsen nedsættes.

Da D-vitaminmangel (og D-vitaminmangel ofte ledsages af K-vitaminmangel) er nærmest mere reglen end den er undtagelsen hos folk med hypothyreose, kan dette være forklaringen på, hvorfor vi hører dårligere, jo længere vi har været syge, vel at mærke uden støttetilskud af D3- og K2-vitamin.
    Nå trur jeg ikke det er vitamin og mineral mangler hos meg, som gjør at jeg hører dårlig. Det er nok væske i de indre øret, som samler seg. På barn, opererer de inn rør, men på voksne gjør de ikke det. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Blir en stund siden det var liv i denne tråden, på tide at noen lager litt liv her...!

Var hos ørelegen i dag, og fikk bekreftet at jeg har varig nedsatt hørsel... Så neste måned blir det høreapperat...

Legen forklarte meg, at dette kom av at nervecellene i det indre øret, var ødelagte. Men jeg har jo ikke vært spregningsbas, drevet med jakt, eller andre aktiviteter med smell og bump i. Han forklarte at noen har nedsatt hørsel som liten, andre får det når de blir 30, og andre når de blir gammel. Men jeg sa til han, at en person på 60 kan bruke høreapperat, men en fyr i 30-årene ikke skulle trenge slikt. Jeg fikk vite at jeg ikke hører de lave tonene.

Kan dette ha med stoffskifte å gjøre? Har kun et søskenbarn som måtte bruke høreapperat som barn, men ingen andre som har slitt med hørselen.

Jeg får liksom ikke dette til å stemme: jeg, med høreapperat?? og

Hmm... jeg som hørte knappenålen falle før, men nå blir det et stålrør...

Synes dette med stoffskifte blir mer og mer skumlere! Først forsvinner "helsa", så forsvinner orken, så forsvinner lyst på sexen, så blir hørselen dårligere, så blir synet problematisk. Blir litt deppa her jeg. Hva forsvinner nå da?, tenker jeg. Føler at jeg blir mer og mer lik de som er på gamlehjem, ikke ser de godt nok, ikke hører de, de bare sitter der og ser ut i været. *UFF*

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    17

hører også dårlig. får ofte høre at jeg snakker så høyt at de andre blir slitne. kanhende det.. har vært sykt siden 2000, og sikkert mange, mange år før det. jeg tror at mitt altfor høye calsium er noe av årsak til min dårlige hørsel... muligens forkalkning i øret, ble operert for hypercalsemi i 2003.
    jeg kjenner meg veldig godt igjen i alle dine bem. om at helsa forsvinner...sakte, men sikkert.det verste er trettheten om dagen, stadig må gå og sove:( bruker levaxin og liothyronin samt e- vit, 400 mg. har tenkt å prøve en komb. beh. med erfa for å se om det hjelper. i morgen får jeg mine blodprøvesvar.. lurer på hva min tsh er med lev. og lioth. med bare erfa ( 120 mg) var den o.o2...muligens overdosert.
    godt å vite at vi er en hel bråte med mennesker som ( jeg iallefall) må diskutere med fastlegen...:((mvh elisabeth Ha

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Jeg er for min del snart stokk døv, og det er arvelig, og blir bare verre med tiden. Pytt pytt.

De siste månedene har jeg sluttet med snus og begynt med Levaxin, og det betyr for min del at jeg ikke lenger har plager med tinnitus (øresus).

Om noen har referanser til artikler som viser sammenheng mellom hørselssvekkelse og hypothyreose så kan det være kjekt.
    Sist endret av Jerene; 16-09-10 kl 20:03 Begrunnelse: skriveleif

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    17

hei. vil bare fortelle at broren min som er 9 år eldre enn meg har tinnitus, og bruker høreapparat...men, han har IKKE noen stoffskifte-sykdom.
    har fått store problemer å høre hva de sier i f.eks Hotell Cæsar når det er tale( og ikke skrift). må ha tv kjempehøyt på..de andre tror jeg er sprø, og får til stadighet høre at jeg gaper sånn når jeg snakker( mulig det). legen mi mener hørselen min er oki... mvh elisabeth)

Side 4 av 5 Først 12345 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn