Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
15-06-10, 13:46 #7
Sv: Atrofi af skjoldbruskkirtlen pga. thyroid-mediciner?
Tak, men du bliver altså ved med at vige udenom. Savner fortsat en konkret kommentar til kildehenvisninger i min trådstart, Hansen. Hvorfor gider du ikke forholde dig til det jeg skriver? Hvordan kan det være, at du er så uenig med Thierry Hertoghe og resten af International Hormone Society (IHS)
Det er jo disse endokrinologer, der hver dag kæmper en sej kamp for opgivet thyreoideapatienterne som du og jeg. Uden dem ville behandling med Thyroid i Europa være en sjældenhed. Jeg tror ikke, at der på nogen måde kommer en skadelig vildledning fra deres hånd.
Ikke helt korrekt... Atrofi dækker over to principielt forskellige begreber. Både faldende celletal, og svind i cellens-masse - kombinationer er også mulige.
Opprinnelig skrevet av Hansen
Tab af cellemasse er fx det der sker, når muskler svinder under langvarig sygdom, eller fedtceller skrumper ved slankekur/sult. Der er det samme antal celler i det enkelte organ, men de enkelte celler er blevet betragteligt mindre. På dette punkt, er atrofi i modsætning til hypertrofi.
Tab af celler, ses fx i tarmen, under langvarig underernæring. Der bliver ikke nydannet celler, når de gamle dør, derfor falder antallet af celler. Atrofi modsvarer her hyperplasi (vækst i celleantallet).
Atrofi, i form af faldende celletal, dækker over begreberne nekrose, der dækker over patologisk celledød, eller apoptose der er naturlig og styret celledød.
Hvis atrofien er sygelig kan de danske udtryk (vægt-)svind, svindsot eller tæring anvendes synonymt.
Atrofi (fra græsk ἀτροφία, atrophia, "afmagring") er et lægeligt udtryk som betegner svind af væv, legeme eller organ. Årsagen til denne tilstand kan være normal fysiologisk udvikling, mangelfuld ernæringstilstand, nedsat brug eller alderdom. Wiki• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12

Svar med sitat

Bokmerker