Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
15-06-10, 09:34 #5
Sv: Atrofi af skjoldbruskkirtlen pga. thyroid-mediciner?
Hansen, det lyder ikke som om du respekterer kildehenvisninger i mit første indlæg. I stedet forklarer du og understreger, at din research er farvet af, at du søgte oplysninger der var relevante for din egen situation. Men hvorfor overfører du så det på alle andres situation?
Opprinnelig skrevet av Hansen
Denne din egen situation er en af mange mulige, deriblandt de mange syge menneskers som søger hertil. Deres kirtler kan være i en anderledes tilstand, hvor atrofi ikke er tilfældet, men deres kirtel af en anden årsag ikke producerer thyroideahormoner nok. I deres tilfælde kan det være direkte uhensigtsmæssigt at jage dem skræk i livet for skrumpning af kirtlen, som angiveligt og enegyldigt skulle være forårsaget af behandling eller prøvebehandling med tilskud af hormon, når det i virkeligheden ikke er sikkert at gælder deres variation af årsagerne til, at de lider af hypothyreose eller subklinisk hypothyreose.
Det er kommet mig for øre, at ved primære sygdomme hemochromatosis (hæmokromatose), sklerodermi, og amyloidose er der risiko for udvikling af sekundær hypothyreose idet disse sygdomme kan forårsage en ændring af det normale væv i skjoldbruskkirtlen så den ikke længere producerer thyreoideahormoner nok.
Der findes sikkert tusind andre medicinske tilstande, der påvirker skjoldbruskkirtlen til at skrumpe eller svækkes. Det ville være en skæbnesvanger fejl at henvise alle, over en kam, til at frygte behandlingen for deres lave eller subkliniske stofskifte, af den grund.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12

Svar med sitat

Bokmerker