Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Selv om det som jeg før har nevnt går riktig veg med meg, sliter jeg for tiden. Dvs. binyrene sliter litt ekstra. Merker det på uvanlig kraftig svimmelhet. Jeg har aldri kvittet meg helt med svimmelheten, men klarer stort sett å holde den under kontroll med hydrokortison. Siste halvannen uke har jeg vært ekstra svimmel og ør. Har vært gjennom mens som alltid setter meg tilbake, men synes likevel jeg ikke har kommet meg helt igjen som jeg vanligvis pleier.

I snart to måneder har jeg holdt på med å redusere Thyroiddosen min. Uten at jeg var klar over det, var jeg kraftig overdosert. Samtidig har jeg økt DHEA og hatt fin effekt av det. Jeg har redusert fra 6,25 grain til 4,25. Har gått ned ca 0,25 grain pr uke. Med unntak av den aller første tiden, har jeg ikke merket noe negativt i forbindelse med dosenedsettelse. Bruker 22,5 mg DHEA. Forsøkte å gå opp til 25 mg forrige uke. Gjorde det noen dager, men ombestemte jeg og gikk tilbake til 22,5. Var ikke i form, og tenkte at jeg kanskje speeder meg litt med å gå opp på DHEA, slik at jeg blir mer hyper i stedet for mindre hyper?

Det eneste jeg har merket mht overdsering er at jeg har vært varm. Og varm er jeg fremdeles, så jeg må fortsatt ned i dose. Husker ikke helt når jeg sluttet å fryse, men det var nok før jeg kom på 4 grain, så jeg tenker at jeg sikkert må ned under 4. Tenker at jeg sannsynligivs ikke får bedring i binyrefunksjonen før jeg er på korrekt dose Thyroid, hverken over- eller underdosert. Jeg ønsker jo å komme dit så raskt som mulig, men kan jeg ha gått ned for fort? Er det det som gjør at jeg sliter nå?

Det er vanskelig - kanskje umulig å vite, og man kan bli litt sprø av å fundere på hva som er årsaken.

Det er ikke det at jeg helt uten energi, jeg er bare svimmel, ør, uvel og har trykk for brystet (ikke nye symptomer, jeg har hatt dem i årevis, de er bare ekstra intense for tida). Er vant til at ting svinger for meg. Og siden jeg har blitt såpass mye bedre, merker jeg de dårlige periodene ekstra godt siden kontrasten blir større mellom gode og dårlige dager.

Men kom gjerne med innspill

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei Rufus.
    Jeg har ikke så mye å komme med, annet enn at man gjerne føles varm når tempen er for nedadgående. Når den stabiliseres forsvinner varmefølelsen.
    Sjekker du morgentemp ?

Så var det jo en kraftig dose du var oppe i, men jeg følte meg bedre etter min høydoseperiode. Det er ikke sikkert det er så negativt ?

Sånnt man har hatt lenge kan jo være en del av problemet, men trenger jo ikke. Du har sikker forsøkt å finne ut av det.....
    Håper du får sving på binyrene og svimmelheten din
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Jeg skal begynne å sjekke morgentempen, takk for tipset, Finn.

Ellers får jeg se hvordan det går framover. Blir det ikke bedre får jeg vurdere å holde dosen lenger og ikke gå ned så fort.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Jeg har vært hos legen i dag og tatt alle thyreoideakryssene på blodprøvelisten til Aker hormonlab, rT3 inkludert. Jeg vil vite hvor jeg befinner meg nå, på 3.5 grain før jeg går ned til 3 og skal legge til Levaxin på dosen. Jeg vil i verste fall ikke fyke ned og bli hypo uten å vite hvor jeg hadde det godt. Så kanskje det er lurt, Rufus, å ta en sjekk underveis? Men da må du jo stå på samme dose i 4-6 uker før du sjekker ståa.

Varm klem til deg, Rufus
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn