Viser søkeresultater 1 til 10 av 30
Hybrid View
-
10-04-10, 19:32 #1
Sv: Blir den ekstra vekta værende?
Jeg er enig i at 1000 om dagen ikke er mye, men det er mye bedre enn det var, og jeg skal derfor trappe opp gradvis videre på medisinene. Ft4 er bare på 12 så den skal nok mere opp. Så jeg er optimistisk til forbedring.
Når det gjelder å spise få kalorier og passe på at ernæringen er optimal, jfr the CR diet, 120 year diet som den også kalles er det bevist ved forskning at på denne dietten er man sunnest og lever lengst, men det er bare de færreste som klarer å holde seg til en slik streng diett.
Det er derfor den heter 120 year diet fordi man forventer å bli 120 år på den.
Men alle må jo finne frem til et matvareutvalg som passer for dem og ikke bli helt fanatiske og tro det finnes bare en riktig vei som passer alle.
-
10-04-10, 19:49 #2
Så sant så sant - så lenge du gjør det som føles riktig for deg og ting går bedre er jo ingenting bedre enn det! Mine problemer er ikke (foreløpig iallfall - bank i bordet.....) så store at det skulle være nødvendig med en så drastisk diett - dessuten er jeg glad i god mat (med litt måtehold vel og merke) og ønsker å fortsatt nyte det.
Ha en forstatt fin lørdagskveld!
-
10-04-10, 20:01 #3
Ja, det har jeg læst om den gang man havde gentaget Biosphere-forsøget anden gang først i 90-erne, så vidt jeg husker. 120-års Diætens ophavsmand, dr. Waldorf var læge i Biosphere2, levede selv af 1600 kcal/dag i 30 år inden han døde i en alder af 79 år af sygdommen ALS.
Det er fuldstændig korrekt! For raske mennesker med velfungerende hormonkirtler. Med mine indlæg i denne sag forholder jeg mig til mennesker med en syg skjoldbruskkirtel og det er min eneste pointe med mine indlæg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58 -
Når jeg nå har fått vite at jeg har lavt stoffskifte...
Av lilly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-09-05, 16:24

Svar med sitat

Bokmerker