Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Hvor hurtigt mon T3 kombo behandling virker

Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
    Nielssigne, du skiftede efter 14mdr fra T4 til Erfa? Har det hjulpet? Hvorfor prøvede du ikke T3?
    Hej Paxx
    Næ, jeg har skam fået ren t4-medicin i 12 år ... og så været 14 måneder på Ny Eltroxin, som er den ny version af Eltroxin. Jeg overlevede på den gamle Eltroxin men fik det dybt elendigt på den ny. I perioden 11. januar til 29. maj brugte jeg Euthyrox. Egentlig ville jeg have skiftet direkte fra Ny Eltroxin til thyroid, men det tog så lang tid at finde en læge, der ville så meget som overveje at skrive mig en recept, og jeg stod ikke distancen. Havde blandt andet hård puls døgnet rundt, hvilket jo er ulideligt.

Jeg har kun i ganske få øjeblikke overvejet at få tilskud af t3. Jeg synes, det lyder ret besværligt at finde ud af, hvor meget man skal ha' etc. Efter en lang, forfærdelig periode med ufatteligt lidt energi og for den sags skyld mangel på bare nogenlunde livslyst og glæde vil jeg bare gerne ha' noget, der allerede findes blandet i et forhold mellem t4 og t3. Måske skal jeg have mere t4, tænker jeg, men så kan jeg jo, om nødvendigt, kombinere med lidt Euthyrox som jeg nu kender og adgang til. Men jeg skal ikke til at opfinde det hele forfra, for grise ligner jo mennesker en hel del, og det er grises kirtler, man laver Erfa og andre thyroider af (hvis ikke af kvægs - men det findes vist ikke i så mange præparater)

Jeg har mistet tilliden til (mange, mange) læger, til ren t4-medicin og det er med til at gøre, at jeg bare ikke har tillid til, at det t3-tilskud, man kan få, overhovedet virker - så godt som thryoiden. Har desuden ikke kræfter til at slås med de læger, der nægtede mig at skifte Ny Eltroxin ud men noget andet, selvom jeg havde ad helvede til, for at sige det rent ud

Jeg har desuden lagt mærke til, at jeg i alle mulige andre situationer og tilfælde har det bedst med så naturlige præparater (og fødevarer og hvad som helst) som muligt. Og sidst, men absolut ikke mindst:

Hvis nu, jeg havde fået t3-tilskud og ikke kunne få det til at virke, så ville det bare have været endnu en periode som forsøgsdyr, og den slags 'job' slider kraftigt på liv, sjæl og familie, ved jeg jo

Så alt i alt var det ikke svært for mig at beslutte, jeg skulle ha' fat i noget thyroid.

Min orthomolekylære læge lod mig vælge mellem det syntetiske t3-tilskud og thyroid'en. Jeg var ikke i tvivl men bilder mig nu ikke ind, at dette valg er det bedste for alle. Jeg skiftede fra den ene dag til den anden men ender muligvis med en kombi-model. Men kan ikke forestille mig, at jeg vil tilbage på ren t4, i hvert fald.

Held og lykke med din søgen

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Standard Sv: Hvor hurtigt mon T3 kombo behandling virker

Kære Nielsigne.
    Tak for dit svar. Hvordan har du så fået det nu på ERFA i 2 uger?

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Post Sv: Hvor hurtigt mon T3 kombo behandling virker

Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
    Tak for dit svar. Hvordan har du så fået det nu på ERFA i 2 uger?
    1. Så fik jeg Erfa'en
    2. Så har jeg vist en krise ...
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Lignende tråder

1. Hydrocortison - hvor meget og hvor længe?
    Av Babe i forumet Hydrocortison
    Svar: 15
    Siste melding: 24-06-10, 19:06
  2. Throid, Armour osv. når virker det?
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 04-04-10, 22:10
  3. Armour - hvordan virker det på meg?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 120
    Siste melding: 21-09-07, 18:31
  4. VIrker homopat medisin?
    Av gutt_81 i forumet Alternativ behandling
    Svar: 9
    Siste melding: 31-08-07, 10:25
  5. Hvor hurtigt virker Eltroxin?
    Av gitteh i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 01-03-07, 10:34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn