Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
En årsak til at TSH-en varierer kan være at du har tatt blodprøver til ulikt tidspunkt?
TSH er høyest om morgenen.
Når det gjelder fT4 så varierer jo stoffskiftet hos friske personer også, så hvis du hadde tatt en prøve i "samme" tidsrom, men en annen dag, kunne denne gitt et annet svar.
Bare en tanke.....
Jeg tror også at legen må innse at du trenger lengre tid før TSH-en synker,,,ting skjer ikke såå fort.
Antistoff og medisinering..
her har vi ukike erfaringer .Personlig hadde jeg en anti.TPO på ca 600-700 som jeg etter et par år fikk ned til ca 400;går ut fra at det var Selen som bidro.
Så begynte jeg med kortison årasskifte 07-/-08.Etter kort tid gikk antistoffa opp til >1000, og videre til >1300, så riktig medisindose og innvirkning på antistoff...ikke vet jeg. Over 4 mnd på Thyroid har heller ikke gjort noe her...
Blodprøvene fra i år - med unntak av den første - er tatt fastende kl 8. Så de bør iallfall være rimelig sammenliknbare. De fra før da er tatt "i hytt og gevær".

Du bekrefter også det jeg tenkte mhp TSH og hastighet etter det som rexxy69 skriver på side 2 i denne tråden.

Jeg tyder det dit hen at det kan gå greit å gå på 75µg, at det kanskje vil få meg opp raskere, men ellers at det uansett er for tidlig å vite noe for min del. *utålmodig*

Ellers - takk for at du deler erfaringene med anti-TPO. Det du sier bekrefter det andre sier, men som jeg håpet ikke skulle være uavvergelig tilfelle. Vel - i denne prøveperioden får jeg antakelig tid til å forsone meg, jeg også.