Sitat Opprinnelig skrevet av -linde- Vis post
Da har jeg vært hos legen og som ventet var hans første svar; dine blodprøver er innenfor det jeg vil anse som helt normalt. Det er ingenting å lese av dem i forhold til dine symptomer.

Vel. Det endte med at legen var enig.... det kunne være greit å starte opp en behandlig med Levaxin og se hva som skjer. Starte forsiktig og følge nøye opp med nye prøver om 14 dager.

Opplevdes som en seier.
Nå blir det spennende å se hva som skjer videre......
Bra at du ikke ga deg men klarte å få en prøvebehandling med Levaxin!
Du har all grunn til å være fornøyd.
Jeg blir imidlertid litt betenkt nå jeg leser "
Starte forsiktig og følge nøye opp med nye prøver om 14 dager.
Siden halveringstiden til T4 (naturlig, men også tatt som substitutt) er lang, det tar ca en måned for konsentrasjonen av thyreodeahormoner i blod å endre seg og bli stabilt. (Halveringstiden for Levaxin er ca. 6-7 degar). Fra konsentrasjonen av thyreodeahormoner blir stabilt i blodet, tar det yttligere 6-8 uker før den biologiske effekten, kan vurderes.
Dette betyr at effekten av et medikamentendringen ikke kan vurderes før etter 2-3 måneder etter siste endring! Dette er teorien og vi kan selvfølgelig håpe at du merker virkningen umiddelbart. Noen gjør det.
Håper bare ikke du får en ny runde med å overbevise legen om at du må fortsette selv blodverdiene dine ikke skulle endre seg på 14 dager - og som n`Finn stadig sier - ikke noe fungerer før du får nok av det, og det får du ikke etter 14 dager med å starte forsiktig.
Mener Anisa har skrevet en tråd eller svar om dette - finner den/det ikke akkurat nå men skal forsøke å finne det igjen

Uansett, Lykke til!!

H:-)