Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Hva med calcitonin?
Hybrid View
-
12-06-10, 12:13 #1
Sv: Hva med calcitonin?
Både og... menneskekroppen er indrettet, så livsvigtige stoffer (hormoner m.v.) er altid sikret fra flere kilder end en. At en sund skjoldbruskkirtel producerer største parten af calcitonin betyder ikke at calcitonin skal mangle når der sker noget med skjoldbruskkirtlen. Vi er mange mennesker her uden eller med atrofieret skjoldbruskkirtel og havde kroppen ikke andre kilder til dannelse af calcitonin, var vi (nærmest) alle sammen, om ikke døde, så svært invaliderede af bl.a. skøre og forvredne knogler, rakitis, renal osteodystrofi, Padgets sygdom og et par hundrede andre lidelser relateret til calciumstofskiftet.
Det er antallet af calcium-ioner i blodet som enten tilskynder eller hæmmer dannelsen af calcitonin, og er der ikke en skjoldbruskkirtel til at at dække det aktuelle behov for calcitonin, vil stimulationen af biskjoldbruskkirtler og brisselen øges tilsvarende. Skulle det vise sig, at af en eller anden grund kan hverken brisselen eller biskjoldbruskkirtlerne dække behovet - findes et bioidentisk calcitonin til behandling af evt. calcitoninmangel.
Man kan også blive for bange.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-06-10, 12:19 #2
... og da er det godt å ha noen som vet mer og beroliger.

(Jeg ble ikke beroliget av legen da han sa at jeg ikke hadde Hashimotos selv om jeg hadde anti-TPO > 1300... "fordi slike pasienter alltid var hyper/svingende først". Dernest mente han at man så antistoffer hos "alle" på levaxin uansett i lang tid etter oppstart av medisinering, så det var ikke noe tegn. Såvidt jeg kan se MÅ han da ha husket feil? Nuvel - jeg forsøker iallfall å lære mest mulig SELV.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-06-10, 12:34 #3
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-06-10, 12:39 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-06-10, 13:17 #5
-
12-06-10, 13:26 #6
alle sammen flotte synonymer

og passende.
Det er jo flere feil i det legen sier i sitatet ditt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-06-10, 14:06 #7
Ja, det var det jeg mente jeg også. Nå kan det selvfølgelig være hukommelsesfeil/siteringsfeil/misforståelse ute å gå, MEN jeg tror ikke det. Jeg tror han husker sine thyriodealeksjoner feil.
Dog... jeg har allerede bestilt time hos en privatpraktiserende som visstnok skal ha orden i sysakene. Så får jeg beholde "tumpen" også - han er nemlig grei og lar meg få ha siste ordet med hensyn til hvordan "vi" skal behandle "meg".
Og ikke uvillig til å la meg gå i 50% en god stund for å hente meg inn igjen. Så får jeg heller bruke dere + salt for å vurdere det han forteller meg.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker