Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
"Stop the thyroid madness" er en god side å lese på ift. stoffskifte. Her kommer noen gode råd ift. dosering, bruk, misforståelser og feil ift bruk av Erfa Thyroid. Enjoy people

http://www.stopthethyroidmadness.com...patients-make/
Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
- men les det gjerne og plukk det du tror er bra for deg, og glem det som ikke virker troverdig.
Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
Vel, dette tror jeg er en god regel samme hva slags fora en leser i. Til og med Sonjas.
Man kan ikke altid dele sol og vind lige. Jeg personligt, har aldrig nogensinde rådet eller frarådet folk til noget, jeg ikke også kunne dokumentere. Jeg ville ikke turde skrive som nogle brugere på STTM gjorde, da Janie har åbnet spalterne på Stoptherthyroidmadness.com for direkte vejledninger og informationer, der gavner nogle, men gør andre mere syge, fordi netop som n`Finn skriver: "Vi er ikke SÅ enkle !"

Der var brugere her, som blev så forvirrede over budskaberne fra STTM, at de har ændret deres behandling og gav sig til at eksperimentere helt vildt, hvorefter sygdommen blussede op igen. Senest var det vist Vigdis, der totalt mistet fodfæste ved at følge anvisningerne fra STTM, som lød på, at hun skulle trappe ned med Thyroid før opstarten af binyrestøtte. Hvordan det er gået hende, kan læses i tråden Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet på siderne 7-9.

Der var også en periode, hvor rT3 var meget i fokus på STTM. Så meget, at mange brugere pludselig tilkendegav at det slet ikke var hypothyreose, men Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome de var syge af. De inspirerede hinanden ihærdigt til at suspendere Thyroid og erstatte det med T3 alene. Masser af tilbagefald af sygdommen blev resultatet og hvad det betyder for den enkelte, kræver vel ingen beskrivelse. Midt i guldgruben af god og innovativ info, er der altså også faldgruber, syge mennesker falder ned i, i deres søgen efter bedring af helbredet.

Det er nu ikke fordi jeg har noget personligt imod StopTheThyroidMadness. Jeg har både anbefalet sitet her og har korresponderet med Janie Bowthorpe om et par oversættelser, men det er mange forskellige mennesker, der kommenterer på STTM og der findes derfor trends derinde, som direkte har bombet nogle af forummets (her) brugere tilbage til Adam og Eva i deres behandling... Et gran salt er altid sundt, ikke kun for binyrerne.