Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
08-06-10, 21:28 #1
Vanlige feil ved bruk av Erfa Thyroid
Hei

"Stop the thyroid madness" er en god side å lese på ift. stoffskifte.
Her kommer noen gode råd ift. dosering, bruk, misforståelser og feil ift bruk av Erfa Thyroid.
Enjoy people

http://www.stopthethyroidmadness.com...patients-make/
-
08-06-10, 21:32 #2
Sv: Vanlige feil ved bruk av Erfa Thyroid
Takker
-
09-06-10, 10:52 #3
Vel, noe er bra - noe er jo hysterisk - noe er ensporet.
Etter min mening da, men en må vel se ordbruk og presentasjon noe geografisk også.....
Å begynne å hakke opp dosen å blande den med honning mener neg grenser til vanskeliggjøring - spesielt når man forfekter at multidosering er det eneste saliggjørende, og at man tydelig sier at de som enkeltdoserer ikke kan ha det bra.
Jeg har forsøkt en enkelt morgendose og å dele denne opp til en senere dose kl.13. og jeg merker ingen forskjell.
Så er jeg like sikker på at noen kan det, feks de som virkelig trenger all den T3 som er i tabletten.
Det er generaliseringen jeg synes er forkastelig.
Jeg syns det er vanskelig å generalisere et så vidt favnende problem på denne måten - men les det gjerne og plukk det du tror er bra for deg, og glem det som ikke virker troverdig.
Ved å generalisere faller man i samme grøft som behandlermiløet har gjort siden de ble trollbundet av syntetindustrien.
Vi er ikke SÅ enkle !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-06-10, 10:33 #4
-
10-06-10, 13:35 #5
Man kan ikke altid dele sol og vind lige. Jeg personligt, har aldrig nogensinde rådet eller frarådet folk til noget, jeg ikke også kunne dokumentere. Jeg ville ikke turde skrive som nogle brugere på STTM gjorde, da Janie har åbnet spalterne på Stoptherthyroidmadness.com for direkte vejledninger og informationer, der gavner nogle, men gør andre mere syge, fordi netop som n`Finn skriver: "Vi er ikke SÅ enkle !"
Der var brugere her, som blev så forvirrede over budskaberne fra STTM, at de har ændret deres behandling og gav sig til at eksperimentere helt vildt, hvorefter sygdommen blussede op igen. Senest var det vist Vigdis, der totalt mistet fodfæste ved at følge anvisningerne fra STTM, som lød på, at hun skulle trappe ned med Thyroid før opstarten af binyrestøtte. Hvordan det er gået hende, kan læses i tråden Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet på siderne 7-9.
Der var også en periode, hvor rT3 var meget i fokus på STTM. Så meget, at mange brugere pludselig tilkendegav at det slet ikke var hypothyreose, men Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome de var syge af. De inspirerede hinanden ihærdigt til at suspendere Thyroid og erstatte det med T3 alene. Masser af tilbagefald af sygdommen blev resultatet og hvad det betyder for den enkelte, kræver vel ingen beskrivelse. Midt i guldgruben af god og innovativ info, er der altså også faldgruber, syge mennesker falder ned i, i deres søgen efter bedring af helbredet.
Det er nu ikke fordi jeg har noget personligt imod StopTheThyroidMadness. Jeg har både anbefalet sitet her og har korresponderet med Janie Bowthorpe om et par oversættelser, men det er mange forskellige mennesker, der kommenterer på STTM og der findes derfor trends derinde, som direkte har bombet nogle af forummets (her) brugere tilbage til Adam og Eva i deres behandling... Et gran salt er altid sundt, ikke kun for binyrerne.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-06-10, 17:17 #6
Uff, dette var jo slett ikke bra..
Nå skal det sies at jeg ikke har trålet sidene opp og ned, jeg har lest enkelte sider, som jeg har syns virket bra. Syns det er mange gode tips å ta med seg, men jeg syns det alltid er lurt å sjekke informasjon opp i mot hverandre før man gjør noe fra eller til. Jo mere informasjon vi får med oss av forskjellig slag, om samme tema, jo bedre kan man ta en avgjørelse...
-
10-06-10, 17:31 #7
Jo, siden har fungert som en vekker for oss.
Jeg syns det har vært et fint sted, men utviklingen har vel den siste tia hatt enkelte ekstreme utslag.
Det er vel en tradisjon i den delen av verden ?
For oss er det faktisk bra, noe vi på sett og vis kan lære av.
Og vi skal ikke la de få tilfellene overskygge alt det som er bra.
Men visst - vi skal være oppmerksomme !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Erfa Thyroid og erfaringer.
Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 130Siste melding: 03-09-10, 16:42 -
søknadskjema som legen må fylle inn for bruk av Thyroid fra Erfa
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 02-06-10, 17:15 -
Erfa Thyroid fra fastlegen
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 25-04-10, 08:38 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29
Svar med sitat

Bokmerker