Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Hybrid View
-
08-06-10, 20:44 #1
Sv: Noen som kan hjelpe? Mine prøvesvar og symptomer
Kjære Anisa
Endelig fant jeg noe som jeg virkelig kjenner meg igjen i. Svært mange av symptomene som nevnes i forhold til dårlig binyrebark funksjon ligner på hypothyreose og endel andre sykodommer for den del. Så her har jeg lurt på hva som er mitt problem. Når jeg leste det om salt og binyrer, så fant jeg igjen anklene "mine". De blir mer hovne jo mer vann jeg drikker (noe som er feil i mitt hue), men så leste jeg linken du sendte. Nå kan jeg si bare:
TUSEN TAKK. Nå har jeg noe å jobbe videre med.
-
11-06-10, 00:04 #2
Blondie

Det med hovne ankler kan skyldes ødem som mange med stoffskifteproblemer har. Sliter selv med ødem. Særlig i ankler, føtter og hender. Det er selvsagt viktig å se på binyrene, særlig den oversikten på likhet og forskjell i forhold til hypo, som ligger på forumet her et sted. For min del var det ikke mye som tydet på binyreproblemer, men heller på hypoen. Håper du finner et svar. Lykke til!!
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-06-10, 11:45 #3
Tusen takk Anne Ma. Jeg har hatt hypothyreose i 20 år, men disse hovne anklene dukket opp for litt under et år siden. Derfor ser jeg på andre muligheter. Setter svært pris på svar:-)
-
11-06-10, 14:51 #4
Da har jeg vært hos legen og som ventet var hans første svar; dine blodprøver er innenfor det jeg vil anse som helt normalt. Det er ingenting å lese av dem i forhold til dine symptomer.
Jeg hadde forberedt meg godt og ønsket å diskutere det hele litt nærmere. Var det virkelig slik at min klinikk ikke kunne forklares med noe i forhold til prøvene? Vil det da bety at min utmattelse, min elendige hukommelse, min vanvittige frossne følelse innvendig, min vektøkning, min stadige kamp mot å ramle ned kjellertrappen (psykisk), osv osv overhode IKKE kan være noe annet enn noe som ligger mellom ørene mine? Jeg klarer ikke å se at det er en forklaring god nok.
Vel. Det endte med at legen var enig.... det kunne være greit å starte opp en behandlig med Levaxin og se hva som skjer. Starte forsiktig og følge nøye opp med nye prøver om 14 dager.

Opplevdes som en seier.
Nå blir det spennende å se hva som skjer videre......For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
11-06-10, 15:07 #5
Gratulerer! Fint at han valgte å lytte til symptomene dine også. Husk å få utskrift av prøvetallene. Det blir spennende å se hvordan det går med deg fremover! Lykke til, Linde!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-06-10, 17:04 #6
Godt jobba:-)
-
12-06-10, 15:54 #7
Gratulerer Linde!!
Blir spennende å se hva som skjer videre.
Blondie: Har du forsøkt lymfedrenasje? Det er en del av fysioterapeuter som drive med det. Det kan lindre litt av plagene har jeg forstått.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-06-10, 19:37 #8
Bra at du ikke ga deg men klarte å få en prøvebehandling med Levaxin!

Du har all grunn til å være fornøyd.
Jeg blir imidlertid litt betenkt nå jeg leser "Siden halveringstiden til T4 (naturlig, men også tatt som substitutt) er lang, det tar ca en måned for konsentrasjonen av thyreodeahormoner i blod å endre seg og bli stabilt. (Halveringstiden for Levaxin er ca. 6-7 degar). Fra konsentrasjonen av thyreodeahormoner blir stabilt i blodet, tar det yttligere 6-8 uker før den biologiske effekten, kan vurderes.Starte forsiktig og følge nøye opp med nye prøver om 14 dager.
Dette betyr at effekten av et medikamentendringen ikke kan vurderes før etter 2-3 måneder etter siste endring! Dette er teorien og vi kan selvfølgelig håpe at du merker virkningen umiddelbart. Noen gjør det.
Håper bare ikke du får en ny runde med å overbevise legen om at du må fortsette selv blodverdiene dine ikke skulle endre seg på 14 dager - og som n`Finn stadig sier - ikke noe fungerer før du får nok av det, og det får du ikke etter 14 dager med å starte forsiktig.
Mener Anisa har skrevet en tråd eller svar om dette - finner den/det ikke akkurat nå men skal forsøke å finne det igjen
Uansett, Lykke til!!
H:-)
-
12-06-10, 19:46 #9
Takk - det der var informasjon som jeg også trengte!
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-06-10, 20:23 #10
Lignende tråder
-
I årevis med lavt stoffskifte uten å bli tatt på alvor
Av Mari i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 12-04-10, 10:20 -
Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 15-06-09, 06:08 -
Kan noen se på mine prøvesvar?
Av Siri -67 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 19-03-07, 21:27 -
Prøvesvar - noen som kan hjelpe meg?
Av Cin i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 16-03-07, 21:30

Masse af mennesker spiser saltfattigt efter anbefalinger fra læger og "tullete" diætister. Uden salt intet (binyre)liv. Det samme med for lidt salt eller kun "sundt" salt med reduceret natriumchlorid. For lidt NaCl er meget værre end for meget NaCl ->
(og tak for mange kloge kommentarer alle vegne her på forummet, Blondie).
Svar med sitat
Det eneste 25 mcg Levaxin vil bedrive er, at TSH falder og du får igen at vide at tallene er OK, hvorfor behandlingen bør afsluttes. Andet kommer du (stort set) ikke til at opleve til forskel for nu. Efter 2-3 måneder burde man være oppe på en dagdosis på ca. 2 mcg pr kg kropsvægt minus ca. 5-6% og SÅ lade tiden gå et par måneder eller tre, før man med sikkerhed kunne vide, hvad er op og ned på behandlingsresultatet. 
Bokmerker