Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
08-06-10, 12:49 #1
Sv: 20 minutter i solen er nok (?).
Jeg er så hjertens enig, Anisa! Jeg kom over en artikkel da min sønn var liten baby. Man hadde testet solkremer, og fant at samtlige inneholdt hormoner som kunne skade arveanleggene til mennesker. Min sønn har av den grunn aldri brukt solkrem, og har heller aldri vært solbrent. Jeg har løst problemet ved å ta på en stor solhatt og løse bomullsklær når han har vært lenge i solen. Fungerer aldeles utmerket. Vi har vært på badeferie og der har jeg sett at enkelte bruker en slags våtdrakt på ungene, for å hindre at de blir solbrente... Så det finnes alternativer.jeg bare haaader solcremer og ville aldrig bruge dem selv, eller har brugt den til mit barn.
Ikke bare inneholder solkrem hormoner, men også miljøgifter som truer korallrevene verden over og som forgifter fisken. Det slår jo til syvende og sist tilbake på oss selv. Les mer her: http://www.nrk.no/nyheter/1.5832583
Ja, det gjør vi. Men vi trenger ikke like lang tid i sola. For lenge, lenge siden.... Da mennesker begynte å vandre hit nordover.... Så var vi brune i huden. Men her fikk vi ikke nok sol, så vi ble hvitere og hvitere, for å få nok D-vitamin. Eskimoene bor like langt nord som oss, men de fikk masse D-vitamin i kosten, så de er fremdeles brune. Iallefall er det sånn jeg forestiller meg at det må væreVåre kropper trenger vel like mye D-vitamin som folk i syden gjør ?
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....

Svar med sitat

Bokmerker