Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Velkommen Musmai. Men vent nu med at takke lægerne til du har noget at takke dem for... Det ved man først senere i forløbet.

Ja, præcis det samme kan også ske som følge af lavt stofskifte, der kommer efter operationen. Havde lægerne blot været dygtigere til at behandle lavt stofskifte, bedre end de kan behandle det høje, ville der ikke være fare for, at man falder fra asken til ilden. Ta` det hellere som det kommer og undlad at have for høje forventninger til stofskiftereguleringen efter operationen. Det kan blive godt, men det kan også blive det samme som nu, omend af modsat årsag.

Har I også diskuteret denne behandling? Denne er nu en gang sikrest mht. evt. operationsskader på biskjoldbruskkirtler og stemmebånd m.v.

Hvis du poster her så mange af dine prøveresultater du kan fremskaffe (det har du ret til), vil vi have muligheden for at se hvorfor og hvordan dit høje stofskifte har udviklet sig, og hermed kan vi give et bedre bud på, hvordan det kan udvikle sig efter operationen.

Sorry for ikke ubetinget kunne svare mere opmuntrende, men bortfjernelse af en hormonkirtel er faktisk en stor sag, både akut og for fremtiden.
Ja, jeg ved du har ret Anisa...operation er ikke lig med ingen problemer...tværtimod, men jeg må håbe på det bedste og har ingen forventninger omkring hvordan det bliver.

Med hensyn til radiojod, så var kombinationen med mine to typer medicin et forsøg på at få den til at skrumpe og selvfølgelig stabilisere. Hvis den skrumpede ville de så forsøge med jodbehandlingen. Desværre er den ikke skrumpet. Problemet med den behandling er så også mit forhøjede stofskifte. Endokrinologen tolker ud fra mine tal, at det er meget sandsynligt, at stofskiftet efter en sådan behandling vil blusse op og det der er tilbage vil blive "agressivt", hvis man kan sige det sådan. Så vidt jeg husker har lægen ikke været inde på den der forbehandling før jod som du nævner.

Jeg vil forsøge at få fat i det jeg kan af mine tal. Har fået rykket min operation til august.