Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
08-06-10, 07:00 #1
Noen som kan hjelpe? Mine prøvesvar og symptomer
Hei hei!
Jeg er helt ny her inne og leser til øynene blir såre. Her er det mye å lære. Jeg legger ut min historie og håper at noen har lyst til å kommentere.
I februar i år fikk jeg akutte smerter mellom skulderbladene. Senere flyttet vondtene seg oppover i skuldre/nakke og ut i armene. Spesielt i høyre arm. Jeg ble anbefalt behandlinger hos naprapat og hadde etterhvert 10 behandlinger som til dels var mer opplevelse av tortur enn annet. Uten effekt. Etterhvert som behandlingene ikke ga effekt, men jeg fremdeles hadde håp, ble det sendt henvisning til MR. MR var negativ.
Etter disse 10 behandlingene ba jeg legen om å sjekke meg skikkelig. Det måtte være en annen forklaring på mine smerter og jeg hadde jo andre symptomer også. Jeg forberedte meg godt og leste opp hvordan jeg hadde det fra en lapp da jeg var hos legen. Listen er som følger;
* fryser svært lett. Har vært iskald innvendig mye det siste halve året.
* usigelig tretthet. Kan sove 20 timer i døgnet i perioder.
* etter 3,5 timer på jobb er jeg nærmest utmattet. Må hjem og legge meg.
* har endel hodepine og er også endel kvalm.
* treg og stiv i kroppen. Spesielt om morgenen og etter å ha sittet lenge.
* ofte tendens til obstipasjon (treg mage).
* hummørsvigninger som ikke er relatert til PMS.
* smak av depresjon.
* har konsentrasjonsproblemer. Korttidshukommelsen er fraværende til tider.
Jeg er fremdeles sykemeldt, men har de siste ukene vært på aktiv sykemelding. Dette etter eget ønske. Jeg opplever at jeg har det bedre totalt sett ved å være litt på jobben. 7 timer/uken har vært nok og det er uendelig frustrerende når en har vært vant til å jobbe 100%, samt litt mer, og i tillegg er mamma til fem med stålkontroll på hverdagen. Nå glipper jeg på samtlige punkter og er svært frustrert.
Det ble tatt utvidet blodprøvekontroll. Tallene er;
FT3: 4,5
FT4: 11,0
TSH: 2,26
Kolesterol: 6,0 (Jeg er 39 år. Ikke røker. Har fokus på sunt kosthold og er normalt aktiv i hverdagen til vanlig).
Til sammenligning har jeg tall som er tatt i september 09.
FT3: 4,7
FT4: 13,3
TSH: 1,74
Jeg er så i villrede. Noen som kan gi meg noen tips til hvordan jeg skal håndtere dette? Er det ytterligere prøver som bør tas? Kan jeg ha forventninger om videre hjelp? Dette med grunnlag i symptomer og svar på blodprøvene? Hvordan bør jeg tenke videre?
Jeg behøver vel ikke å nevne at jeg begynner å ble lei...
På forhånd tusen takk for svar!For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
I årevis med lavt stoffskifte uten å bli tatt på alvor
Av Mari i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 12-04-10, 10:20 -
Mange symptomer over lengre tid, kan noen hjelpe?
Av Kenneth&Lisa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 15-06-09, 06:08 -
Kan noen se på mine prøvesvar?
Av Siri -67 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 19-03-07, 21:27 -
Prøvesvar - noen som kan hjelpe meg?
Av Cin i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 16-03-07, 21:30

Svar med sitat
Bokmerker