Viser søkeresultater 1 til 10 av 98

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: Ny giv?

Takk, Anisa.

Du er en perle som orker å hjelpe oss andre som ikke er så vant til å lete på internett! Jeg har lært utrolig mye av dine innlegg!

Mitt håp må være å få komme til en endokrinolog som både kan mye, og som er åpen av sinn (noe vi alle ønsker, ikke sant?)

Godt at dette forum finns, og at du er en del av det!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”

Har ikke vært aktiv på forumet på lenge, men jeg har vært mye inne for å lese.

En liten oppdatering: Kontaktet privat lege i Ålesund i sommer. Ble sendt til sykehuset for nye prøver.
    Fikk så time hos endokrinolog som:
    1) ikke trodde på spyttprøver for å måle kortisolverdier, men syntes i hvert fall at man skulle ha
    2) hydrokortison og ikke Prednisolon om man hadde problem med binyrene, og som
    3) ikke kunne noe om thyroid).
    Har ikke fått noen resultater av prøvene (bl.a veksthormon), til tross for purring (kanskje fortsatt ferietider?).
    Er nå tilbake i Sverige. Har sluttet med Prednisolon etter besøket hos endokrinologen (var en for lav dose uansett). Har nå tatt saken (livet) i egne hender, og har i dag fått Adrenal og Pregnenolone fra Iherb i posten. Har også bestilt naturlig thyroid (thailandsk) på internett. Håper den kommer snart (og at den går gjennom tollen).
    Så nå går jeg mine egne veger. Den "snille" piken gjør opprør mot det aksepterte (trodde aldri at jeg noensinne skulle bruke medisin bestilt på internett). Behøver kanskje moralsk støtte når thyroiden kommer.
    Hadde aldri våget uten dette forum. Klem til dere alle

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hei akas

Jeg er også "snill pike" som har tatt livet i egne hender. Måtte det for å bli bedre. Det er nok flere av oss her. Vi forteller deg om våre erfaringer, leger er vi jo ikke Lykke til med forandringer, start rolig. Vær tålmodig. Leser deg opp gjør du jo allerede Helsedagbok er lurt, den hjelper i allefall meg med å se når det bærer galt av sted, for mye eller for lite.....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Er ganske tålmodig av natur, men har vært dårlig så lenge, så utålmodigheten er nok ganske framtredende akkurat nå, dessverre!

Har tatt morgentemperaturen en tid. Siste uke har den variert mellom 36.4 og 37.2 grader. Typisk binyreproblem, hva?

Kommer til å forsøke føre dagbok når jeg kommer i gang med thyroiden (om den kommer fram )

Er litt usikker på om jeg skal starte med både Pregnenolone og Adrenal samtidig. Hvordan kan jeg i så fall vite hva som virker?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
    Er litt usikker på om jeg skal starte med både Pregnenolone og Adrenal samtidig. Hvordan kan jeg i så fall vite hva som virker?
    Som jeg kjenner igjen det du skriver...utålmodig...fordi man føler seg fanget i egen kropp. Hva er det egentlig som virker.
    -Hva kan jeg gjøre for å bli raskere frisk?
    -Hva er det beste å bruke penger på ?(det blir jo også en prioritering)
    -Tør man trene, eller blir det for hardt for kroppen?
    -Hvordan trener man seg best opp?
    -Balansen mellom hvile og aktivitet...
    Tusen tanker og spørsmål som flere av oss sliter med.

Jeg fikk HC av fastlegen denne uka(les hvordan i tråden min), jeg har kjøpt pregnenolone, men avventer fortsatt bruken nettop fordi jeg gjerne er interessert i hva som virker...dersom jeg skulle bli like dårlig engang til (har opplevd dette før).

Jeg har ingen gode svar å gi deg, dessverre. Ønsker deg lykke til med grublingen vi har felles og ser frem til fortsatt å lese erfaringene dine

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Akkurat nå er det ingen trening på meg, Blondie. Overveide å klippe plena i dag etter jobb, men utsatte det til i morgen.
    Klarer akkurat å være på jobb (100% stilling som førskole-lærer) og faller sammen som en klut i sofaen når jeg kommer hjem.
    Neste uke har jeg min 16-åring hjemme. Må ta meg sammen da. Like vanskelig hver gang. Om jeg bare en eneste morgen kunne føle meg opplagt,,,,,
    Likevel har jeg det nok bedre enn mange har på forumet. Er takknemlig for det.
    Har fulgt deg på forumet, Blondie. Lykke til med alt ditt!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Standard JAAAA! Har fått resept på Erfa!

Ny vending. Privatlegen jeg var hos i sommer har sendt meg resept på Erfa!!!
    Nå er den sendt til venn i Norge for ekspedering.

Liten dose, men det regner jeg med at det går å rette på.
    H*n har gått etter Erfas hjemmesider: 100mikrog Levaxin = 65 mg Erfa, og har glemt mine 20 mikrog Lio (= 60mg Erfa).

Så med hydrokortisonen, håper jeg at dette går rette vegen!

Klem til hele verden! (Spesielt dere på forumet + en fantastisk lyttende lege)

Lignende tråder

1. Autoimmun tyreoiditt
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-14, 14:45
  2. Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
    Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 16-01-10, 22:38
  3. Mestring av kronisk sykdom
    Av Bittebitt i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 23-10-07, 08:40
  4. Forbigående autoimmun thyreoidea sykdom???
    Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 03-06-06, 00:32
  5. Kronisk tretthet og stoffskifte?
    Av i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 27
    Siste melding: 05-08-05, 00:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder