Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    40
    Meldinger
    253

Standard Sv: Immunitet: Th1/Th2 afbalancering gennem kost og levevis

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hmmmm... det kommer an på, om denne *****yoghurt er homogeniseret, kære Rosin

Homogeniserede mælkeprodukter indeholder netop disse delvis fordøjede og ubrugelige "partikler", der trigger immunsystemet til "selvforsvar", som så kan løbe løbsk en skønne dag. I min verden kunne man lige så godt sprøjte homogeniseret mælk direkte i blodårene, idet effekten ville blive næsten det samme (hvad angår processing af mælkefedt i kroppen, OGSÅ i fedtfattige produkter).

Mælken slynges (centrifugeres) så kraftigt, at mælkefedt bliver til så små mælkefedtklumper, at de kan trænge igennem tarmvæggen og direkte ind i blodstrømmen, uden at være "rigtig" fordøjet først. Sådan mishandlet mælk kan ikke blive til yoghurt (og andet) på den almindelige måde, hvor baktusserne får betingelserne og tid (mindst 24 timer) til at gøre mælken om til yoghurt. Nej. Denne mishandlede mælk bliver stoppet med syrne-bakterier i en så stor mængde, at det kan ikke undgå at blive til sur mælk på blot et par timer eller tre. Det er ikke ægte yoghurt, kroppen kan bruge til at blive sund af og det er derfor, at glemte på bordet mælkeprodukter går i forrådnelse, i stedet for bare at blive mere sure, men fortsat spiselige (som de jo gjorde i gamle dage). Sorry for at være lyseslukker, Rosin.
    Hei Anisa! Jøss, så åpner du mine øyne atter en gang.. Dette visste jeg ingenting om! Finnes det i det hele tatt produkter som ikke er homogeniserte i vanlige dagligvarebutikker?? Ost? Rømme?
    Produktet jeg refererte til tidligere, Gr8-dophilus er tabletter: http://www.iherb.com/Now-Foods-Gr8-D...Vcaps/635?at=0
    Disse bør vel være ok?
    Forresten fikk jeg brev fra legen i dag om at jeg har gress-allergi plutselig. Jøss, her snakker vi immunforsvar på tur ja. Kanskje kan det hjelpe å droppe melkeprodukter.....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Immunitet: Th1/Th2 afbalancering gennem kost og levevis

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Hei Anisa! Jøss, så åpner du mine øyne atter en gang..
    I love you to, Rosin
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    Dette visste jeg ingenting om! Finnes det i det hele tatt produkter som ikke er homogeniserte i vanlige dagligvarebutikker??
    Jeg ved ikke hvad der findes i norske butikker, men jeg ved at ikke alle økologiske mælkeprodukter er u-homogeniserede. I Danmark sælger Arla en masse mælke-økologi.... homogeniseret! Så deres produkter rører jeg ikke!

Men du kan sagtens, Rosin, tilberede din egen yoghurt selv. Det er meget nemt når man først kommer i gang. Først kan du læse masse interessant om netop yoghurt og forskellen mellem "syg" yoghurt og helsebringende yoghurt på dette link: Sådan laver du verdens lækreste og sundeste yoghurt...

.... og når du helt har mistet modet, fordi det (kun til at begynde med) lyder lidt kompliceret - går du lige på en tysk hjemmeside (Spinnrad.de betyder "spinderok" på dansk) og klikker på linket Joghurtbereiter, hvor du ser en lille, vidunderlig "yoghurt-maskine" til små 20 Euro, man kan bruge til fortsat at kunne nyde sin yoghurt og være tryg ved det.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    13

Standard Sv: Immunitet: Th1/Th2 afbalancering gennem kost og levevis

"Jeg ved ikke hvad der findes i norske butikker, men jeg ved at ikke alle økologiske mælkeprodukter er u-homogeniserede. I Danmark sælger Arla en masse mælke-økologi.... homogeniseret! Så deres produkter rører jeg ikke!"

Om mitt tåkehode har forstått det riktig, bør man da IKKE bruke melkeprodukter som er homogeniserte?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Red face Sv: Immunitet: Th1/Th2 afbalancering gennem kost og levevis

Ja - det er riktig
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Regulere stoffskiftet kun med kost.
    Av Alice i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 20
    Siste melding: 07-08-13, 10:52
  2. Løgnen om fedtfattig kost
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 0
    Siste melding: 27-04-09, 11:48
  3. En varieret kost er slet ikke nok
    Av Anisa i forumet Vitaminer
    Svar: 1
    Siste melding: 28-09-08, 09:17
  4. TANKER OM KOST
    Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-09-08, 20:29
  5. Den løbske auto-immunitet.
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 18-08-07, 22:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine