Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Du har haft diagnose i 6 måneder, ikke sandt? Selve sygdommen havde du nok under udvikling meget længere, som det jo plejer at være... og her må man ikke ignorere den mulighed, at det er binyrernes tilstand som står i vejen for effekten af behandlingen.

Er der nogen chance for, at du kan få din læge til at arbejde sammen med dig om at øge dosen til (i første omgang) 125 mcg, for at se om det ikke hjælper?

Men skal jeg være helt ærlig, bør jeg anbefale dig, helt udenom lægen at få foretaget den 4-delte spytprøve for cortisol og DHEA direkte hos Scandlab.com i Sverige. Det ved jeg, flere nordmenn har benyttet sig af, udenom deres norske læger, der ikke ville bekræfte bestillingen hos det norske private BM-Lab.

Under alle omstændigheder, god bedring
Jeg tror det med binyrer er sjekket ut, er det ikke da en måler ACTH? For den prøven ble tatt og var normal

Ja, det kan godt hende jeg har hatt sykdommen lengrre, husker for 5 år siden, at jeg hadde et veldig stort søvnbehov, var trøtt hele tiden. Men det bedret seg med tiden..Det som er litt rart er at ingen i familien har hatt lavt stoffskifte som jeg vet om..

Den spyttprøven du snakker om for måling av Cortisol og Dhea, hva kan man da finne? Skal sjekke ut nettsiden forresten