Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 33

Tråd: Jubiiii :))

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Jubiiii :))

Det lyder godt

Fire grains lyder godt nok af ret meget? Det svarer vel til ca. 400µ af den syntetiske udgave, så vidt jeg har forstået. Saftigt, som min læge kalder det
    Har du egentlig antistof?

Men hvis det er det, du skal ha', så skal du jo det. Jeg har taget 125 mg /2 grains i dag, og det er det, siger den læge, der har skrevet recepten. Om han så har ret i det lange løb er en anden sag ...

Jeg er spændt på, om det går lige så nemt i morgen
    Men hvorfor ikke ...

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Så vidt jeg har forstået, så svarer 1 grain til ca. 74 mcg. T4, men det er bestemt muligt at jeg har misforstået noget.
    Jeg havde regnet med at så skulle have ca. 2½-3 grain fordi jeg var kommet op på 225 mcg. euthyrox.
    Jeg mener at have læst at både n´Finn og Anisa har haft brugt en stor dosis ca. det første år for derefter at kunne sætte dosis ned. For n´Finn har d-vitamin måske haft en indflydelse.
    Jeg tænker at kroppen måske har brug for ekstra medicin i starten og når kroppen så har helet efter at have manglet i længere tid, så har den ikke længere brug for helt så meget medicin.
    Jeg ved dog ikke om der er hold i min lille teori, det er kun nogle tanker jeg har gjort mig
    Jeg aner faktisk ikke om jeg har antistoffer. Det eneste jeg har fået at vide er at jeg højst sandsynligt har fået lavt stofskifte pga. et for vel behandlet højt stofskifte. Men jeg har bestilt og modtaget en digital signatur, så jeg vil smutte ind på sundhed.dk og se om jeg kan finde noget

Tanja

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

I hovedsak er det en antistoffgruppe som gir høyt stoffskifte (TRAS) og en gruppe som gir lavt (anti-TPO) (Noen sjeldne TRAS gis lavt stofskifte)

Antistoffer er en så essensiell del av diagnostikken at du - for egen del - bør vite mest mulig om dette TanjaK - og andre.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    rogaland
    Meldinger
    25

Jeg byttet over uten opp eller nedtrapping og det gikk bra. Opplevde bare å få et nytt og bedre liv.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kaja5 Vis post
    Jeg byttet over uten opp eller nedtrapping og det gikk bra. Opplevde bare å få et nytt og bedre liv.
    Hvor er det skønt at det også kan gå så nemt

Jeg er nu på 4 grain thyroid og ind til videre fungerer det godt på den dose uden at jeg føler jeg må bruge tilskud af euthyrox
    Det som ser ud til at have fungeret for mig i overgangen, var at bruge lidt T4 ved siden af thyroid, altså starte med thyroid og så supplere i et par dage med T4 når jeg følte at jeg røg ned.
    Så fik jeg det bedre og kunne tænke klarere.
    Så fjernede jeg T4 og øgede dosen af thyroid en smule og når jeg så følte jeg røg ned igen, så tog jeg T4 igen et par dage.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard

Det er sørme ikke mange oplysninger der er på sundhed.dk.

Fra xx.03.2000 til xx.11.2002 blev jeg behandlet for forhøjet stofskifte med eller uden diffus struma på Herlev
    Det samme blev jeg fra xx.12.2002 til xx.04.2004

Fra xx.03.2006 til xx.11.2006, hvor jeg blev udskrevet/afsluttet til alment praktiserende læge, blev jeg behandlet for myksødem uden specifikation på Herlev.

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    I hovedsak er det en antistoffgruppe som gir høyt stoffskifte (TRAS) og en gruppe som gir lavt (anti-TPO) (Noen sjeldne TRAS gis lavt stofskifte)

Antistoffer er en så essensiell del av diagnostikken at du - for egen del - bør vite mest mulig om dette TanjaK - og andre.....
    Det må jeg vist hellere få læst op på så
    Tak Finn
    Sist endret av Admin; 31-05-10 kl 03:16 Begrunnelse: Datoer "anonymizeret"

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard

Nej, det er ikke imponerende i forhold til den omtale, man har sikret siden ...

Men du får mere, hvis du går ind på e-journaler. Så er der ikke kun stikord men også ind imellem kommentarer fra læger.

Ingen garanti for ikke at støde på pladder også, altså. Men der står lidt mere

Sitat Opprinnelig skrevet av TanjaK Vis post
    Det er sørme ikke mange oplysninger der er på sundhed.dk.

Fra xx.03.2000 til xx.11.2002 blev jeg behandlet for forhøjet stofskifte med eller uden diffus struma på Herlev
    Det samme blev jeg fra xx.12.2002 til xx.04.2004

Fra xx.03.2006 til xx.11.2006, hvor jeg blev udskrevet/afsluttet til alment praktiserende læge, blev jeg behandlet for myksødem uden specifikation på Herlev.
    Jeg undrer mig egentlig over, at det kan hedde 'myksødem uden specifikation' når du også er blevet behandlet for for højt stofskifte. Så skulle der vel ligge en specifikation lige til højrebenet?

Eller kalder man det bare myksødem uden specifikation, hvis man ikke lige gider hente den gamle journal ... Eller hvis man har en dårlig dag..? Jeg selv har jo både fået den diagnose OG målt antistof. Jeg forstår det ikke.
    Sist endret av Admin; 31-05-10 kl 03:17 Begrunnelse: Datoer "anonymizeret"

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Jeg ved desværre ikke nok om det til at undre mig
    Der står intet om behandlingerne på Herlev på e-journaler.
    Der er åbenbart kun data om indlæggelser på sygehuse under region hovedstaden fra okt. 2008.
    Øv bøv, så må jeg kontakte Herlev for at få min journal i stedet.

Jeg har forresten haft en del hjertebanken her til aften, så måske er 4 grain alligevel lige i overkanten

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Gadagung gadagung....ja det var altså mit hjerte i aftes og i nat, hvor jeg først faldt i søvn omk. kl. 4.
    Så jeg kan hermed konstatere at 4 grain vist er i overkanten for mig....så meget for mine ideer om at kroppen evt. har brug for lidt ekstra i starten
    Jeg kunne godt tænke mig at høre fra Jer som bruget thyroid hvor meget I tager og hvordan I deler det over dagen

Og forresten, så har jeg glemt at fortælle at jeg ikke længere føler mig så oppustet i maven
    Jeg har, især når jeg har spist brød, haft problemer med at jeg har følt mig så oppustet at det generede vejrtrækningen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan jo "høres" sånn ut....
    Men man kan også få hjertebank før dosen er tilvendt.
    Det skjer gjerne hvis man har økt dosen i for store sprang eller for hurtig.

Hvis man vil prøve å øk dosen når denne er over 3G/dag, bør den være over 6uker gammel og man bør ikke øke med mer enn 1/4G/dag om gangen.

så kan det jo skje at man får hjertebank.....
    Hopp over dosen en dag, og fortsett på dosen du økte fra.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn