Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Jubiiii :))
Hybrid View
-
26-05-10, 23:34 #1
Sv: Jubiiii :))
Det gjorde jeg selv i sin tid med Westhroid. Det blev meget mere indviklet end det behøvede at være. Havde jeg vidst (dengang) hvad jeg ved i dag (og har kun bekræftende erfaringer med), ville jeg skifte 'rett over'.
Bare vær opmærksom på, at efter mange år med lavt stofskifte (selv i behandling), kan et normalt, levende hjerteslag føles som "overdosering". Vær så opmærksom på, at det er nødvendigt at skelne mellem hvad er angst og hvad er virkning. Enten er det frygtsomhed, som bestemmer, eller gør du. Det er enten eller.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
27-05-10, 22:21 #2
Tja... Jeg vil ta' noget Erfa og mærke efter, hvad kroppen synes, jeg skal gøre ...
Det har været en ekstrem hård tur med Ny Eltroxin; lægers tillid til medicinen gjorde blandt andet, at jeg af flere omgange blev anset for at være kandidat til blandt andet tyktarmskræft og en udposning på hovedpulsåren. Det sidste fordi min puls var så alarmerende kraftig. Tre læger mente, jeg skulle videre til skanning, to mente, at jeg blot havde meget kraftig puls. Men i hvert fald blev jeg så henvist til en skanning af min hovedpulsåre. Det var i begyndelsen af januar, og jeg har endnu ikke kunnet finde ud af, hvor og hvornår jeg skal skannes
Men i hvert fald er jeg da ikke sikker på, jeg har stamina til at køre på med fuld dosis Erfa fra begyndelsen. Jeg går gerne en omvej for at undgå associationer fra tiden med Ny Eltroxin, der gav mig en puls så stærk, at den fik min madras til at stå og hoppe. Men jeg føler mig ikke bange som sådan; jeg er sikker på, min krop vil fortælle mig det hele
Når jeg ser i den del af min journal, jeg kan få fat i via sundhed.dk får jeg jo genopfrisket hele det vanvittige medicinshow, der kørte, mens jeg var på Ny Eltroxin - tre penicillinkure (heraf en bredspektret), en kur med Metronidazol mod anaerobe bakterier samt et stærkt smertestillende middel, Ibuprofen 600 mg. Uden at nogen læge ville give mig ret i, at der kunne være et sammenfald med stofskiftet og stofskiftemedicinen og på trods af, at jeg normalt kører fri af alt muligt, man skal have penicillin for ...
... når jeg lå på sengen, altså
-
29-05-10, 22:19 #3
Så er det vist tid til en opdatering

Jeg startede allerede den dag jeg modtog pillerne...kunne ikke vente
så det er 4. dag i dag.
Jeg har haft småbivirkninger i form af lidt svimmelhed og jeg ligger mere mærke til mit hjerte, men det er bestemt ikke noget slemt.
Jeg har også haft hovepine, men har stadig virus i kroppen, så det er muligvis bare derfor.
Jeg har haft en anelse trykken i brystet, men det er blevet bedre med dagene og især ved at jeg har øget dosis.
Jeg har også fået mere energi og mit humør er også meget mere positivt. Jeg er dog stadig tåget hovedet.
Jeg startede med to piller om dagen fordi jeg ville være lidt forsigtig og fordi det tager tid før den gamle medicin er ude af kroppen, men min krop vil have mere medicin.
I dag har jeg så taget fire grain (1 pille hver 3½-4. time) og jeg tror det passer meget godt med hvad min krop vil have
-
29-05-10, 22:59 #4
Det lyder godt

Fire grains lyder godt nok af ret meget? Det svarer vel til ca. 400µ af den syntetiske udgave, så vidt jeg har forstået. Saftigt, som min læge kalder det
Har du egentlig antistof?
Men hvis det er det, du skal ha', så skal du jo det. Jeg har taget 125 mg /2 grains i dag, og det er det, siger den læge, der har skrevet recepten. Om han så har ret i det lange løb er en anden sag ...
Jeg er spændt på, om det går lige så nemt i morgen
Men hvorfor ikke ...
Nielsigne
-
30-05-10, 20:15 #5
Så vidt jeg har forstået, så svarer 1 grain til ca. 74 mcg. T4, men det er bestemt muligt at jeg har misforstået noget.
Jeg havde regnet med at så skulle have ca. 2½-3 grain fordi jeg var kommet op på 225 mcg. euthyrox.
Jeg mener at have læst at både n´Finn og Anisa
har haft brugt en stor dosis ca. det første år for derefter at kunne sætte dosis ned. For n´Finn har d-vitamin måske haft en indflydelse.
Jeg tænker at kroppen måske har brug for ekstra medicin i starten og når kroppen så har helet efter at have manglet i længere tid, så har den ikke længere brug for helt så meget medicin.
Jeg ved dog ikke om der er hold i min lille teori, det er kun nogle tanker jeg har gjort mig
Jeg aner faktisk ikke om jeg har antistoffer. Det eneste jeg har fået at vide er at jeg højst sandsynligt har fået lavt stofskifte pga. et for vel behandlet højt stofskifte. Men jeg har bestilt og modtaget en digital signatur, så jeg vil smutte ind på sundhed.dk og se om jeg kan finde noget
Tanja
-
30-05-10, 21:31 #6
I hovedsak er det en antistoffgruppe som gir høyt stoffskifte (TRAS) og en gruppe som gir lavt (anti-TPO) (Noen sjeldne TRAS gis lavt stofskifte)
Antistoffer er en så essensiell del av diagnostikken at du - for egen del - bør vite mest mulig om dette TanjaK - og andre.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-06-10, 23:12 #7
Jeg byttet over uten opp eller nedtrapping og det gikk bra. Opplevde bare å få et nytt og bedre liv.
-
30-05-10, 21:48 #8
Det er sørme ikke mange oplysninger der er på sundhed.dk.
Fra xx.03.2000 til xx.11.2002 blev jeg behandlet for forhøjet stofskifte med eller uden diffus struma på Herlev
Det samme blev jeg fra xx.12.2002 til xx.04.2004
Fra xx.03.2006 til xx.11.2006, hvor jeg blev udskrevet/afsluttet til alment praktiserende læge, blev jeg behandlet for myksødem uden specifikation på Herlev.
Det må jeg vist hellere få læst op på så
Tak Finn
Sist endret av Admin; 31-05-10 kl 03:16 Begrunnelse: Datoer "anonymizeret"
-
30-05-10, 21:54 #9
Nej, det er ikke imponerende i forhold til den omtale, man har sikret siden ...
Men du får mere, hvis du går ind på e-journaler. Så er der ikke kun stikord men også ind imellem kommentarer fra læger.
Ingen garanti for ikke at støde på pladder også, altså. Men der står lidt mere
Jeg undrer mig egentlig over, at det kan hedde 'myksødem uden specifikation' når du også er blevet behandlet for for højt stofskifte. Så skulle der vel ligge en specifikation lige til højrebenet?
Eller kalder man det bare myksødem uden specifikation, hvis man ikke lige gider hente den gamle journal ... Eller hvis man har en dårlig dag..? Jeg selv har jo både fået den diagnose OG målt antistof. Jeg forstår det ikke.Sist endret av Admin; 31-05-10 kl 03:17 Begrunnelse: Datoer "anonymizeret"
-
30-05-10, 22:48 #10
Jeg ved desværre ikke nok om det til at undre mig

Der står intet om behandlingerne på Herlev på e-journaler.
Der er åbenbart kun data om indlæggelser på sygehuse under region hovedstaden fra okt. 2008.
Øv bøv, så må jeg kontakte Herlev for at få min journal i stedet.
Jeg har forresten haft en del hjertebanken her til aften, så måske er 4 grain alligevel lige i overkanten

Svar med sitat
Bokmerker