Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
24-05-10, 22:01 #7
Sv: Spiseforstyrrelse og stoffskifte
Hei igjen

Dette spørsmålet satte tydelig mange følelser og tanker i sving da det har sporet av i mange retninger.
Det hjelper å klarne tankene her inne og jeg er imponert over hvor hjelpsomme, kunnskapsrike og klartenkte dere er - føler selv at jeg er så full av utenkte tanker... Godt å bli opplyst. Får mange AHA opplevelser!
ANISA: Tusen takk for meget opplysende og informativt svar! Ja, kanskje var dette noe som kom før spiseforstyrrelsene da dette med mat og aktivitet alltid har vært et tema - hvorfor hun også veide for mye før spiseforstyrrelsen(var ganske høy også da). Har alltid lagt vekt på å sunn mat og aktivitet slik at vektproblemene egentlig var uforståelige. Stoffskiftet har aldri vært sjekket tidligere. Jeg mener å ha observert at hun ble i stadig dårligere form etter at hun fikk tatt mandlene i høst, men "noe" har det vært lenge før den tid. Tonsillektomien og slappheten kan jo også være noe som kom parallelt? Hadde jo slitt hele høsten med vond hals, dårlig form, skyhøy CRP(160)...
Jeg har allerde kjøpt inn flere bøker om lavkarbo uten å ha gått i gang med diettene(delvis fordi hun akkurat har fått konstantert laktoseintoleranse og vi har brukt tid på å legge om kostholdet i tråd med dette). Vi blir nok å gi lavkarbo et forsøk!
Før vi går veien med alternativ medisin og analyser prøver vi ut fastlegen. Skal dit i morgen og har i allefall fått ide om hvilke suplerende undersøkelser vi skal be om.
Fra før av vet vi at FT4 er på 10, TSH på 1.8 og at blodprosenten er lav. Andre oppfølgende prøver er ikke tatt og heller ikke planlagt. Jeg tenker vi nå bør be om/forlange at følgende prøver tas:
- anti TPO
-Tras
- rT3
- fT3
- jod
- binyrebarkhormoner?
- B12
Er jeg inne på noe her?
Til n`Finn
Hva tenkte du egentlig jeg skulle skrive om? Spiseforstyrrelsen? Tankene rundt dette, vektøkning og lavt stoffskifte? Var litt uklart for meg, bare.Det er forsåvidt et tema sjeldent har vært oppe her på forumet.
Jeg tenker på at det er veldig mange som leser her, men som ikke får set selv til å skrive.
Hvis du orker å skrive litt om det i en egen tråd, ville det være fint.
Men, det er ikke noe press Marie.
Så er jeg litt spent på legetimen i morgen og hvordan vi blir møtt... Møter i alle fall så forberedt som jeg evner!
God natt til dere og igjen, takk!Marie

Svar med sitat
Bokmerker