Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Jeg synes det er vanskelig å slå meg til ro med at noe som ødelegger bare skal få fortsette å gjøre det nå som jeg begynner å få litt kunnskap selv. Om legene ikke kan gi meg svar på hva som skjer og hva som kan gjøres med det, så får jeg forsøke å finne det ut selv. Føler jeg har lite å tape.
Gudskelov har jeg ingen autoimmune sygdomme, men det kan man altid nå at udvikle, hvis man uforvarret kommer ind i kosthold, underskud af mikronæringsstoffer eller levevis, der før eller siden kan ødelægge den Th1/Th2 harmoni, der er betingelsen for at bevare en god helse, eller er betingelsen for at genoprette bedre helse. Man kan heller ikke tage sin gode helse for givet når alderen begynder at bide sig fast. Og med denne svækkes kroppen, hvilket man enten slår sig til tåls med eller - gør noget ved, ved bl.a. at intensivere støtten til balance mellem Th1 og Th2. Det er ikke kun i sygdom, at denne balance er vigtig.

Kan jeg lokke dig, rexxy69 - til en kort, praktisk brugbar konklussion på denne tråd? Jeg er selv ved at være pt så "over-informeret", at jeg snart ikke kan se skoven for bare træer.