Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
24-05-10, 06:59 #7
Sv: Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd
Hei Kevlin...
Tja, det blir på mikronivå dette her. Ikke direkte bedring, men mye har blitt bedre, har lite mageproblemer ift. tidligere, færre småinfeksjoner osv. Kan jo ikke vite 100% om det er pga. reduserte antistoffer eller om det er andre ting ved kostholdet, tliskuddene og alt jeg holder meg borte fra som gir effekt. Uansett har det slått til samtidig. Som du skriver blir det bare gjettverk.Mener du at du blir dårligere når din Anti-TPO måles høyere - og vice versa;
at du føler bedring når den synker..
Jeg har lest mye fra bla. leger som "kanskje tenker selv over there" som følger bla. Dr. K`s protocol og mye av det høres fornuftig ut. Ved å følge en del av rådene merker jeg bedring av generell helsetilstand. Teoriene går i stor grad ut på å finne triggerene for hvorfor kroppen angriper seg selv (i vårt tilfelle anti-TPO som bare går mot skjoldkjertel) og det er her ubalansene i immunforsvaret kommer inn.
Her er jeg både enig og uenig med n`Finn. Innen det (u)helseregimet vi behandles under er det ingen vits å fortsette å måle for det finnes ingen standard behandling for å stoppe angrepet uansett. Medisinverden har stort sett akseptert at har pasienten antistoffer vil de til slutt spise opp kjertelen og føre pasienten inn i en hypotilstand. Testen er også ganske unøyaktig. Tror n`Finn har rett i at tallet 150 eller 2000 ikke har noe å si for hvordan pas. føler seg - alt er veldig individuelt.Bl.a n`Finn skriver at det ikke er noen vits i å måle Anti-TPO når den har gitt utslag - og at en med 150 kan føle seg verre enn en annen med 1300
Som jeg svarer tidligere har jeg kanskje konsentrert meg for mye om antistoffene i det siste. Men min logikk går stort sett ut på at om man kan klarer å få antistoffene bort, finne ut hva som trigger dem til å gå til angrep og fjerne dette (om mulig) så vil man også fjerne sykdomstilstanden i skjoldkjertel. Klarer man å gjøre dette tidlig nok vil pasienten kanskje unngå å ødelegge alle endokrine kjertler og få alle plager vi alle møtes her inne for å forsøke å finne svar på og få bedre livskvalitet og helse. Vestlig medisin er ikke så opptatt av dette. Det er jo mye mere penger å tjene på at vi går å hangler og blir avhengig av medisiner fra Big Pharma resten av livet.
For min del skulle jeg bare ha startet så mye tidligere. Jeg har hatt en pågående thyreodoritt i så mange år og ultralyd av kjertelen min er så skadet at for meg er det på en måte for sent. Jeg har utviklet hypo og forsøker kun å ha det så bra som mulig. Kan for lite og er usikker ift. selvmedisinering som jeg nå har begynt med men har iallefall våget å starte. Lite medisinsk hjelp å få så jeg tar bare med meg alt jeg finner på nett og i litteratur og bruker meg selv som prøvekanin. Stort værre kan det jo ikke bli.
Det er det samme som jeg holder på med. Jeg har laget meg en plan og holder meg til den. Har også en tro på at det gjelder å holde ut - ingenting har instant effekt dessverre. De ulike tilskuddene må få tid til å virke.Jeg har fra midten av januar tilført stadig nye kosttilskudd -
men hva som reduserer antistoffene blir vel bare gjettverk.
Jeg er fremdeles novise på veldig mange felt men det kommer seg. Føles utrolig godt å ha andre likesinnede å "snakke med" her inne. Tror det er ganske naturlig at vi som har antistoffer er opptatt av disse og ønsker å få de bort eller redusere dem for å se om det gjør noen positiv forskjell. Jeg synes det er vanskelig å slå meg til ro med at noe som ødelegger bare skal få fortsette å gjøre det nå som jeg begynner å få litt kunnskap selv. Om legene ikke kan gi meg svar på hva som skjer og hva som kan gjøres med det, så får jeg forsøke å finne det ut selv. Føler jeg har lite å tape.
H.-)
Lignende tråder
-
Bedre ditt immunforsvar
Av Moxa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 15-12-09, 01:28 -
Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 18-04-07, 01:45 -
Dårlig immunforsvar
Av marge i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 22-02-07, 14:21 -
Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose?
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-10-06, 14:38 -
ME og immunforsvar
Av kira i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 1Siste melding: 06-06-06, 17:44

Svar med sitat
Bokmerker