Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Sett i lys av diskusjonen som har pågått vedr. ashwaganda med advarsler osv. deler jeg denne artikkel som kan kaste noe lys over hvorfor ikke alle urter, teer og kosttillskudd er bra for alle.

Nøkkelen finnes i immunforsvaret. Jeg har slitt og sliter daglig med en aktiv thyriodoritt (hashimotos) som nekter å dø ut. Og jeg har forsøkt alt mellom himmel og jord. Ble litt fart i sakene når jeg begynte å forholde meg til hva som står skrevet i artikkelen nedenunder. Det er klippet og limt litt og oversatt av meg selv. Kildene sår i bunn.

Jeg går nå på en balansert coctail jeg har forsket meg frem til selv av vitaminer og mineraler, sporstoffer, antioksidanter osv. Jeg tilsetter/førsøker kun en ny ting hver gang slik at jeg kan vite hvilken reaksjon denne gir. Blir jeg bedre, dårligere, uforandret. Forsøker jeg alt samtidig har jeg jo ingen mulighet til å vite hva som hjalp. Enkelte av tillskuddene har beviselig hatt negativ effekt da de har økt mine Anti-TPO verdier.
Hei på deg rexxy69

Mener du at du blir dårligere når din Anti-TPO måles høyere - og vice versa;
at du føler bedring når den synker..

Jeg startet opp med medisinering (Erfa) for ca fem mnd siden,
min Anti-TPO har falt fra 1300* til 397*

Jeg har fra midten av januar tilført stadig nye kosttilskudd -
men hva som reduserer antistoffene blir vel bare gjettverk.

Bl.a n`Finn skriver at det ikke er noen vits i å måle Anti-TPO når den har gitt utslag -
og at en med 150 kan føle seg verre enn en annen med 1300

Selv er jeg nysgjerrig på om min Anti-TPO vil falle ytterligere