Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
22-05-10, 11:08 #1
Sv: Immunforsvar TH1/TH2 dominans og kosttilskudd
Kære rexxy69, tak for denne tråd, som du har sat i værk. Den sætter jeg pris på, ikke mindst nu, hvor jeg har fundet ud af, at jeg alligevel har antistof
trods alt hvad jeg har fået at vide igennem 12 år.
Nu vil jeg forsøge at stave mig igennem teksten her igen
Nielsigne
-
22-05-10, 19:09 #2
Hei Nielsigne
Trist å lese om dine siste oppdagelser at du har hatt antistoffer uten at dette har vært kjent for deg. Har ikke fått lest igjennom alle innlegg i ulike tråder men er det slik at dine antistoffer fremdeles er like høye? Noen har antistoffer hele livet hos andre vil de dø ut når de har ødelagt alt de kan ødelegge.Kære rexxy69, tak for denne tråd, som du har sat i værk. Den sætter jeg pris på, ikke mindst nu, hvor jeg har fundet ud af, at jeg alligevel har antistof trods alt hvad jeg har fået at vide igennem 12 år.
Selv har jeg kanskje konsentrert meg for mye om antistoffene og hvordan jeg kan redusere dem enn andre aspekter ved sykdommen. Det er så utrolig mye å lese og sette seg inn i. Jeg gikk ubehandlet i 4 år pga. andre målinger innen referanseverdi før jeg fikk prøve Levaxin og byttet til Armour for ca. 1/2 år siden. -
Ultralyd viser at kjertelen "er nær spist opp" fullstendig. Vet ikke om det er derfor mine anti-TPO verdier ved siste måling var halvert til 242 (startet godt over 2500) i 2005 eller om det er mitt fokus på alle aspekter ved kost, tilskudd, ikke flour (takk Anisa for alle gode artikler og linker!) osv. eller rett og slett Armour som har fått dem ned. Det vil jeg heller aldri få vite. Mulig er det en kombinasjon.
Nå ligger jeg for lavt FT4 og har startet jobben med å få den opp etter mange gode råd på forumet her og på nettet forøvrig.
Jeg innser at jeg har vært tro mot lege og medisinindustrien alt for lenge og utrolig godt med råd fra alle med mye mer kunnskap og lengre fartstid for å våge å endre medisindoser selv.
Lykke til Nielsigne og ikke nødvendig å henge seg alt for mye opp i makrofager og cytokiner og hvem som trår inn når. Det viktigste tror jeg er å være bevisst på å ikke "prøve" alt uten å på forhånd forsøke å sette seg inn i hvilken virkning de kan ha.
H
Sist endret av rexxy69; 22-05-10 kl 19:15 Begrunnelse: Mulig feil
-
22-05-10, 23:27 #3
Hej rexxy69

Nej, jeg aner ikke, om der er antistof nu eller hvor meget, der så evt. er ... Men bare det, at en læge altså har kikket lidt i mine gamle papirer, fordi han undrede sig. Han har jo ikke fortalt mig det selv, og det undrer jeg mig (også) over. Men man synes åbenbart ikke, det er værd at interessere sig for de her antistoffer?
I hvert fald har jeg aldrig hørt om dem i de 12 år, jeg har haft diagnosen myxødem. Men jeg må vel så be' om en blodprøve til at afdække netop dette, så. Det vil de sikkert synes er vældig mærkeligt. Jeg føler ofte, sundhedspersonale synes, jeg er mærkelig. Jeg tror ikke, jeg passer ind i nogen kasser nogen steder; er for eksempel hverken handicappet eller ikke ....
Men det var så det, der fik lægen til at undre sig. Det tal, han har fundet for antistoffet var over 3500, så det er sært, at jeg ikke er blevet informeret om det og at man tilsyneladende ikke tager det i betragtning overhovedet.
Det lyder godt, at dit antistof er kommet så langt ned - hvad årsagen så ellers er. Nok kombinationen, du nævner - jeg tror meget på kombinationer ...
Jeg har også været alt for tro, som du skriver. Men nu er det slut ... de har tjent penge nok på mig, og jeg har til gengæld tjent for få! Så medmindre, det går helt galt med thyroiden - og hvorfor skulle det det - så er jeg snart ud over stepperne
Tak for din hilsen i det hele taget - den gav lige lidt godt til turen op ad dagens bakke
Jeg bliver nok aldrig så dygtig til alle de der kemiske ting og sager, som dette forum - også - myldrer af. Lige nu er det meget svært at hænge på, i hvert fald. Men, som du skriver, så skal man bare undersøge det enkelte præparat, inden man hopper ombord
Nielsigne
-
23-05-10, 11:15 #4
rexxy69, takk for at du postet dette.
Om ting som trigger antistoffene, det har Elaine Moore skrevet om fra før.
Hun har graves, og for dem har trigging av antistoffene enorme konsekvenser, da trigges det en ny graves-episode.
Det jeg husker at hun har listet opp er:
Jod
TSH
gluten
soya
røyk
stress
mye karbohydrater
allergener, ting man er allergisk mot, antistoffene er økt i allergisesongen
mm
Lignende tråder
-
Bedre ditt immunforsvar
Av Moxa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 15-12-09, 01:28 -
Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 18-04-07, 01:45 -
Dårlig immunforsvar
Av marge i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 22-02-07, 14:21 -
Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose?
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-10-06, 14:38 -
ME og immunforsvar
Av kira i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 1Siste melding: 06-06-06, 17:44

Svar med sitat
Bokmerker