Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Hybrid View
-
22-05-10, 09:37 #1
Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?
Jo, labbene setter sitt intrykk av prøvebehandlingen på svararket.
Mange leger bare leser opp dette. Slik er det ikke ment !
Legen kjenner jo pasienten og dennes medisinbruk og skal ta hensyn til dette å gi pasienten sin tolking av prøvesvar.
Så er det jo sånn at hvis du føler deg bra med disse prøvene, så er de riktige for deg - uansett hva labb og lege kan få seg til å si.
Ofte vil angitte resultater ligge akkurat slik når man er på Tyroide hormoner.
Kjertelens innhold av T3 er høyere enn blodstrømmens.
Det er en av de særegenheter vi må ta med oss - dette vil føre til at man får et høyere prøvesvar på fT3.
Ditt prøvesvar er ikke spesiellt høyt. Mitt ligger på rundt 10 det også.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-05-10, 23:47 #2
Go'aften

Bra & bra ..
det går bedre iallefall. Hjelper på å lese at du også har fT3-verdien rundt 10 -
siden fT3-verdien min har gitt legen misbehag.
Jeg runder snart fem måneder med Erfa - og tror jeg skal ha 3,5 el 4G som dose.
Så tror jeg kanskje jeg måtte fortsatt å øke på tyroid enda mer,
dvs hvis jeg ikke hadde slengt på D3-dosene -
og det var noe jeg begynte med etter å ha lest nettopp denne tråden her:
så du skal ha 1000 takk
(hmmm - ble mye klining her, nå
)
Og vi får høyere fT3-verdi fordi vi spiser tabletter som har sitt opphav i kjertel..
eller..
misforsto jeg noe nå
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
23-05-10, 08:48 #3
Hei n'Finn!

Disse krampene dine fikk meg bare til å undre litt: Har du sjekket PTH-nivå? (Parathormon) For nå har jeg lest litt om hypoparatyreose, og symptomene, som gir lavt kalsium, er blant annet kramper. Det er mulig at du har skrevet om det i denne lange tråden, men den har jeg lest litt stykkevis og delt, så jeg husker det ikke. Behandlingen for dette er visstnok kalsium og D-vitamin, og det siste er du jo i full gang med alt.
Ville bare lufte det, i tilfelle du fant det interessant.
Ellers tusen takk for at du bidrar så mye her med informasjon og personlige erfaringer!
-
23-05-10, 10:47 #4
Hei Tanina.
Jo, jeg har vært oppmerksom på den muligheten, og det er sjekket flere ganger, men i en tid da jeg hadde lavt D-vitamin. ikke siden.
Men problemet er ikke over. Jeg får leggkramper etter trening, og verre hvis jeg tar meg ut skikkelig.
Det som hjelper best er salt.
Slike kramper er jo ofte resultat av næringsmangel i muskelen.
Jeg forstår ikke hvorfor salt hjelper.
Det jeg kan om isotoni og næringstransport hjelper meg ikke.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-05-10, 10:56 #5
Salt ... Hvad så med binyrerne? Kunne det være dem, der brokker sig, så det ender med krampe?
-
23-05-10, 12:12 #6
Binyrene kontrollerer jo kroppens saltbalanse ved hjelp av hormonet aldosteron. Og min salt balanse er iorden.
Tidligere spiste jeg slett ikke salt, og var nøye med det. Jeg var vel farget av den Tv-reklamen som viser et spedbarn sittende ved siden av et saltberg samtidig med en pekefingerlignende advarsel om hvor farlig det er å spise salt.
Det er selvfølgelig noe forbannet sprøyt !
Salt er helt nødvendig for alt liv. Uten salt, ingen vesketrykksforskjeller som kan transportere næring.
Jeg har flere natrium-målinger fra den gang som er mitt i ref.området.
Nå har jeg bevisst spist mye salt i flere år, og natrium-målingene har ikke endret seg.
Så Aldosteronet gjør en utmerket jobb.
Et annet forhold er at krampene jo ikke oppstår under trennig - ikke mens det brukes næring.
Krampene kommer gjerne mange timer etter trening, og styrken på krampene er avhengig av treningsintensiteten.
Salt virker nesten umiddelbart, men om treningen har vært belastende kommer krampene igjen i bølger, og mer salt er nødvendig.
En annen meget viktig opplysning er jo at krampene kom i tiden før jeg fikk påvist lavt stoffkifte, og er bare blitt verre.
Jeg vil anta at det ikke er på næringstrasporten det er noe feil, men heller ett eller annet i den preanabole fase. Krampene varer kun i 2-4 timer.
Fint om noen vet noe om dette• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-05-10, 17:52 #7
Jeg antar at du er klar over at lavt magnesium ofte vil forverre kramper?
Og at det finnes antydninger om en sammenheng mellom Dvitamin og magnesium i blodbanen?
http://jn.nutrition.org/cgi/reprint/56/2/285.pdfDiagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker