Vel, nå ble alt det jeg skrev her borte.. Og det jeg skrev viser hvor skadelig det er å ha både spiseforstyrrelse og stoffskifteproblemer samtidig, og hvordan disse to tilstandene forværrer hverandre. Dette er en kombinasjon av to lidelser, som er meget alvorlig, og som øker dødeligheten betraktelig.

Nå drar jeg heller til Tyrkia enn å bry meg mer med å føle at man har endel forforståelser mot mennesker som sysler med psykologi.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Helt ærligt Var jeg selv 12 år og vejede næsten 70 kg, ville jeg helt sikkert også udvikle spiseforstyrrelse (slanke mig). Vi taler ikke om en radmager pige, der i strid mod al fornuft vil være endnu tyndere. Det handler om en pige der aldrig har været undervægtig. Det er en overvægtig 12-årig pige, der bare vil være slankere end de 68 kg hun vejer, og hvor processen løber løbsk fra hende. Som følge deraf udvikler hun en regulær spiseforstyrrelse = en frygt for overvægt.
Dette kalles kulturelle årsaker, som også har en komponent av sårbarhet i seg. Når jeg skrev fysiske årsaker tenker jeg på sykdommer.