Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Det er lige modsat, Jeanette Appetitløshed - tabet af madlyst og ofte også direkte madlede, er med i hypothyreosens liste over primære symptomer (weight gain despite loss of appetite). Jo langsommere forbrænding jo ringere appetit. Omvendt - jo bedre forbrænding, jo bedre appetit.

Undtagelser er kun få og findes kun i kraft af andre hormonale afvigelser sideløbende med hypothyreose.

Søgeord: appetite hypothyroidism
Jeg vet at det er motsatt hos mange Anisa, men jeg vet også at mange også har stor matlyst i perioder. Jeg får voldsom matlyst av lavt stoffskifte i perioder, og det gjør et par andre jeg kjenner også. Som min svigermor . Hehe.. Har også jobbet på en medisinsk avdeling hvor veldig mange hadde stor matlyst i perioder når de var hypo. Så unntagelsene er absolutt tilstede.

Spiseforstyrrelser, uten en fysisk komponent, handler om følelser og behov for en identitet. Og ja, fysiske tilstander kan absolutt føre til spiseforstyrrelser, men da er liksom symptomene litt annerledes, men disse skulle jeg tro ville være lettere å behandle hvis det ikke foreligger en grunnleggende sårbarhet der i tillegg. Fysiske årsaker er ofte med på å opprettholde spiseforstyrrelser likesom de psykologiske.

Jeanette