Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
21-05-10, 14:15 #7
Sv: Spiseforstyrrelse og stoffskifte
Et lille pip fra mig også.
Hvad der har givet din datter for lavt stofskifte er måske ikke sådan at sige, men iflg. nogle kan man få det af sult/under-/fejlernæring. Under alle omstændigheder, hvis der er et problem med for lidt jod, og det vil der vel altid være, hvis man spiser for lidt eller undgår bestemte madvarer. Det er på spil i u-landene, men også en del af et mønster hos stressede mennesker. Jeg har selv muligvis fået for lavt stofskifte på denne måde, da jeg som meget ung under uddannelse kom ud for alt for meget stress af mange slags.
Har man en spiseforstyrrelse, har man vel også under alle omstændigheder både fysisk og psykisk stress? Men hvad der kommer først og sidst, kan vel være svært at sige. Måske kan du/ I have glæde af at læse om binyrerne her på forum.
Jeg har ofte spurgt mig selv, hvad jeg ville stille op, hvis min datter viste tegn på for lavt stofskifte. Jeg ved ikke, om min konklusion interesserer dig, Marie ... Men i hvert fald har jeg besluttet, at jeg ville have testet både selve stofskiftet og binyrerne, for eksempel her:
http://www.scandlab.com/index.html (man sender en urinprøve) eller hos den orthomolekylære læge, som jeg nu om stunder supplerer min fastlæge med. For hos fastlægen får jeg ikke al den hjælp, jeg trænger til.
Den orthomolekylære læge ville formentlig tilbyde pigen for eksempel stofskiftemedicin, og hvis af den syntetiske slags, så nok også et tilskud af t3 eller thyroid, hvilket var de to muligheder, han tilbød mig, og som efterligner kroppen mest. Muligvis støtte til binyrerne.
Ja, som sagt, bare et pip fra mig - i stor solidaritet. Jeg håber virkelig, I finder en god løsning til pigen.
Nielsigne

Svar med sitat
Bokmerker