Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
20-05-10, 19:23 #1
Sv: 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Hej Jeanette

Jeg har blot ladet mig lede af, hvad jeg kendte til i forvejen om kroppens diverse formål med hvert hormon. Jeg vidste jo, at under belastning forbruger kroppen mere thyroxin end i "fredstid" og jeg vidste jo også (fra lang tid med ufrivillig selvbehandling med Thyroid), at jeg umuligt kan dø af en ekstra Grain, vel?
Nogenlunde det samme gælder kroppens reaktion på større belastninger så som infektioner, ulykkestilfælde og andet, pludseligt opstået som kroppen reagerer på ved at udsondre masser av cortisol. Jeg har længe brugt "belastnings-forebyggende" hydrocortison når jeg vidste på forhånd, at jeg skal igennem en hård dag eller under sygdom (jeg heldigvis bukker under for meget sjældent). Desuden er den cortisol-ekspert jeg stoler mest på, William Mck. Jefferies (se: INSTRUCTIONS FOR PATIENTS TAKING CORTISOL). Han anbefaler direkte patienterne i behandling for adrenalinsufficience, at double up deres HC-dose under infektionssygdom og fortsætte med det indtil de er symptomfri - har jeg fulgt hans anbefaling. At det så blev 40 mg berører på, at der var ingen grund til at skyde spurve med kanoner til at begynde med. Meningen var at øge HC dagen efter, hvilket jeg så ikke behøvede alligevel, gudskelov.
C-vitaminet ved jeg, sammen med kolesterol, er den bedste "mad" for binyrerne, foruden alt det andet det gør godt for, så det var (for mig) naturligt ikke at glemme i denne sammenhæng.
Alt i alt, er jeg altså blevet drevet så langt ud af mine læger i sin tid, at jeg har for længst overtaget min egen behandling og dette er grunden til, hvorfor jeg aldrig anbefaler andre noget baseret på mine personlige erfaringer. Men jeg fortæller gerne om hvad jeg har oplevet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-05-10, 18:35 #2
Sv: 10.000 IU D3-vitamin, betændelse i tandroden, cortisol, thyroid og C-vitamin
Flot klaret, Anisa
Lignende tråder
-
D-vitamin
Av Carro i forumet D-vitaminSvar: 3Siste melding: 23-06-09, 10:57 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44

Svar med sitat

Bokmerker