Etter to uker uten Levaxin, var det endelig tid for scientigrafi på sykehuset. Jeg var veldig spent, men pustet lettet ut når jeg fant ut at det kun var snakk om en sprøyte i armen - og fire, fem minutter under kameraet. Og jeg fikk tilgmed snakke med en lege etterpå!
Vel, ble ikke så mye klokere likevel - legen sa nemlig at de ikke fant noen knuter på bildene!!!! (På ultralyd for noen uker siden så de to knuter og en noe innskrumpet kjertel med tydelige tegn på at den har vært betent) Hun sa videre at kjertelen fungerte helt normalt utfra det de så på bildene... ???? Kan en kjertel som har vært betent plutselig begynne å fungere igjen da??
Hun bare trakk på skuldrene og gjentok bare det hun allerede hadde sagt, at det nå ser ut til at min kjertel er frisk.....
Men, etterpå sa hun at de ikke hadde oppløsning nok på kameraet til å se knuter som var mindre enn 5 mm - hvorfor iall verden måtte jeg ta denne undersøkelsen da? Mine ble jo målt til 4x6 og 4x 8mm ....
Jeg gikk ut med tusen spørsmål - og kjørte rett ut til primærlegen for å ta nye blodprøver. Nå har jeg jo vært uten Levaxin i 14 dager, blir spennende å se hvordan det har gjort utslag på verdiene..... får vist svar allerede imorgen. Fikk også ny time hos legen, men ikke før 1,juni...... får vist bare smøre meg med tålmodighet frem til det... Prøvde å få dem til å sjekke D vitaminer også, men det hadde hun aldri hørt om (!!)... var vist ikke noe alternativ å krysse av på skjemaet engang....????