Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Threaded View
-
18-05-10, 13:25 #11
Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?
Hvordan går det med deg n`finn? Har du noen nyheter å tilføye i dette temaet?
Jeg leser historien din med stor interesse fordi jeg har hatt mine "lavt stoffskifte"-symptomer om vinteren før vår vanlige "sommerferie" (som vi har pleid å ta om vinteren til sydligere strøk) hvert år de siste 5 år - verre og verre.
I vinter ble det ingen ferietur og jeg gikk på en smell så det sang. Nå er jeg under utredning for lavt stoffskifte og i et "forsøk" med 50microgr levaxine. Kjenner meg forsåvidt bedre, men kan ikke slippe tanken på at dette har mer med vinter og mangel på sol å gjøre enn med lavt stoffskifte direkte...? Dette har jo vært en årlig vinterforeteelse!!! Tidligere vintre har jeg tatt ganske bra med trantilskudd (vanligvis triomega A+D for women eller bioSport) - blant annet på grunn av tilbakevendende musarm (også om vinteren!), men det falt også ut i vinter på grunn av dårlig almenntilstand og generell håpløshet ("ingenting virker likevel"). Og om våren har jeg pleid å bli bedre.
Dessverre var jeg så utafor hos legen da jeg endelig ble tatt alvorlig at jeg ikke fikk med meg prøvene mine... Skal seff. be om å få dem ut og se om det ble tatt noen d-vitaminnivå da.Sist endret av smgj; 18-05-10 kl 14:59
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker