Viser søkeresultater 1 til 10 av 36

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Får medisin mot binyretretthet, men lurer en masse likevel :)

Åja, Flower.
    fT4 på 10 det er alt for lavt.
    Du må prøve å få det opp til der det var....

Så tror jeg på at Lisbeth gjør en korrekt observasjon med at man ikke trenger å regulere ned stoffsiftemedisinen når en er på HC-støtte.
    Stoffskiftet er en grunnleggende greie som bare må være der - senker en den, senker en også all aktivitet ellers i kroppen.

HC støtte vil jo mer direkte virke inn på feks hjertefrekvens og det er bedre om en kan se dette i mer direkte sammenheng.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

n'Finn, jeg har hatt problemer med urinveien før, men kan ikke huske om det var fordi jeg var underdosert eller ikke.. Tror kanskje det for jeg kan ikke huske sist mitt stoffskifte var "normalt". Og ikke hadde jeg urinveisinfeksjon eller problemer med blodsukkeret den gang heller, så det må vel være derfor?

Lisbeth, spyttprøvene mine var ikke helt 100% fikk jeg høre, men heller ikke av de verste. Blodprøvene derimot er visst veldig gode, sa legen, men likevel vil han prøve medisiner fordi jeg har så mange symptomer som tyder på at binyrene sliter litt. Kortisol i blod hos meg ligger visst på 491 og ref.området er 250-750..

"Jeg har ikke den erfaringen at jeg trenger så mye mindre stoffskiftemedisin når jeg får binyrestøtte. Men en annen ting er at den medisinen jeg tar kanskje virker bedre."

Ja, det tror jeg var det han mente Der kan du se hvor ør man kan være..

Han trodde ikke jeg ville ha fullt utbytte av stoffskiftemedisinene så lenge binyrene mine ikke får litt drahjelp de også..

Hvor mye hydrocortisone tar du? =)
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

De fleste symptomer har jo med underdosering å gjøre, så har du symptomer er du underdosert.
    Man kan ikke få overdoseringssymtomer på en dose som ikke er høy.
    Overdoseringssymptomer er gjerne bundet av at man har gått på høy dose lenge. Da er det jo lettere å mistenke symptomet fra å stamme fra den høye doseringen. Og det er mange rare symptomer som har sin årsak i en langvarig litt for høy dose.

Så får noen kortvarige symptomer når de øker dosen. Det er lett å bruke ord som overdosering da, men det er egentlig feil. Man blir ikke overdosert av å øke feks. fra en 50%-dose til en 75% dosering - men man kan reagere fordi kroppen ikke klarer å tilpasse seg en så hurtig doseøkning uten at symptomer oppstår.
    Binyreproblemer er da nærliggende å tenke på.
    En kan forsøke å øke dosen meget langsomt, og en kan tenke på om binyrene trenger HC-støtte i en periode.
    I føreste omgang bør en nok tenke seg at HC-støtten bare skal være midlertidig. Altså bare være der til stoffskiftet er blitt så høyt at binyrene kan klare jobben selv. Når det skjer er vanskelig, men om en får klare overdoseringsysmptomer som høy hjertefrekvens /bank bør en redusere HC gjerne en nedtrappingsplan.
    Hurtig fjerning av HC kan medføre at problemet gjennoppstår.
    Så er det noen da, som bare må ha litt HC, men det finner man ut i nedtrappingen.

Jeg har litt underlig behov slik. Det kan oppstå innimellom, uanmeldt og kortvarig behov for HC.
    Men jeg bare smører da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Hei igjen
    Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Lisbeth, spyttprøvene mine var ikke helt 100% fikk jeg høre, men heller ikke av de verste. Blodprøvene derimot er visst veldig gode, sa legen, men likevel vil han prøve medisiner fordi jeg har så mange symptomer som tyder på at binyrene sliter litt. Kortisol i blod hos meg ligger visst på 491 og ref.området er 250-750..
    Blodprøvene er vel gode i den forstand at du ikke har Addison eller Cushings. Men de sier fortsatt ikke noe om døgnvariasjonen din (om du har binyretretthet). Der har du jo fått svaret på spyttesten. For øvrig er det positivt at han vil du skal prøve binyrestøtte ut fra symptomer.

Han trodde ikke jeg ville ha fullt utbytte av stoffskiftemedisinene så lenge binyrene mine ikke får litt drahjelp de også..
    Der er han enig med de som kan mye om binyrer og stoffskiftet. Dette kan også være årsaken til overdosesymptomer på en dose som er lav.

Hvor mye hydrocortisone tar du? =)
    Jeg tar 20 mg Cortef per dag.

Lignende tråder

1. Erfaring med akupunktur?
    Av smgj i forumet Alternativ behandling
    Svar: 4
    Siste melding: 13-04-13, 22:58
  2. Cortef og DHEA fra i dag....
    Av BeritM i forumet Hydrocortison
    Svar: 16
    Siste melding: 05-08-10, 10:46
  3. Min erfaring med lavkarbodiett
    Av NoraH i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 12
    Siste melding: 11-12-09, 01:19
  4. Min erfaring med operasjon
    Av Juliemor i forumet Operasjon for Hashimoto's
    Svar: 1
    Siste melding: 21-11-06, 11:03
  5. Når på dagen dere tar levaxin ?
    Av ung mor i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 13
    Siste melding: 06-04-05, 22:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn