Side 4 av 4 Først 1234
Viser søkeresultater 31 til 36 av 36
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Sv: Brainfog bedre med Erfa?

Hei Berit 1974

Jeg ser at du mener 1 1/2 grain 50 mg Levaxin vil bli for lite medisin for deg. Selv tar jeg 1 grain og 75 mg Levaxin, og har hatt det veldig, veldig bra på det. Så ikke vær for sikker på at det er for lite. Gi det heller litt tid Lykke til!!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg skal gi det tid. Takk for svar, Anne Ma Har inntrykk av at man må ha høy dose for å fungere, men det er jo fint å se at noen kan fungere på lavere dose også.

Etter å ha lest gjennom alle Sivens meldinger, har jeg nå bestemt meg for å kun konsentere meg om FT4. Nå er den på 11, og den må opp! Uansett! T3 har jeg ennå ikke rukket å "engasjere" meg så mye i, men jeg husker at legen på Balder sa at referanseområdet egentlig strakk seg til 9.

Jeg er skikkelig kampklar merker jeg. SKAL bli bedre, og skal kjempe med nebb og klør for å få riktig og tilstrekkelig med medisin. Jeg lover herved at jeg aldri skal la meg "lure" av en lege som mener jeg bør senke dosen dersom jeg instinktivt føler at den heller bør økes, og dette også kan ses på lav FT4.

Delisa; så bra at du "mannet deg opp" for å ta samtalen på Aker. Selv om du kanskje ikke synes det gikk så supert selv, så er det utrolig viktig i den store sammenheng tror jeg, at man møter den innerste sirkel og får fremlagt sine synspunkter! Jeg er for øvrig helt enig med deg at jeg føler meg alene og litt på dypt vann nå som jeg har begynt på Erfra. Det er så lite oppfølging å få og man føler seg mistrodd, og må forsvare seg. Forumet her gir meg enorm støtte. Tar gjerne en telefonsamtale igjen også snart, jeg blir i alle fall i lettere humør av det

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Da jeg bare gikk på Levaxin måtte jeg ligge helt øverst eller over ref på Levaxin. Nå som jeg tar Erfa som også inneholder t3, så kan den godt ligge lavere. Mener den lå på 15 sist, og det er helt fint når jeg går på kombi. Så lenge du tar Erfa så trenger du ikke tenke mer på T3, du får mer enn nok igjennom den medisinen
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma Vis post
    Da jeg bare gikk på Levaxin måtte jeg ligge helt øverst eller over ref på Levaxin. Nå som jeg tar Erfa som også inneholder t3, så kan den godt ligge lavere. Mener den lå på 15 sist, og det er helt fint når jeg går på kombi. Så lenge du tar Erfa så trenger du ikke tenke mer på T3, du får mer enn nok igjennom den medisinen
    Jeg hadde en ft4 på 13.6 på 105 mg thyroid, og 14.6 på 90 mg thyroid + 37.5 mg levaxin. Nå kuttet jeg ut levaxinen da, så nå blir det spennende å se prøvesvarene mine som jeg kommer til å ta 19.mai. Selv om det selvsagt er litt i tidligste laget å ta prøver kanskje. Jeg fungerer mye bedre på å bytte ut levaxinen med 15 mg Thyroid. Kroppen min vil ikke ha levaxin den i motsetning til din Berit og Anne Ma. Det ser ut som kroppen min kan klare seg med en ft4 midt på treet bare t3 er helt øverst i ref omr. eller over. Slik det ser ut pr i dag hvertfall.

Mitt budskap er idag at ting tar litt tid. Føler meg tipp topp igjen i dag, og ser jeg tilbake, har formen blitt bedre og bedre tross noen få små "downperioder".
    Jo lengre jeg lar ERFAen virke, ser det ut som kroppen responderer bedre og bedre. Jeg tror samtidig at psyken min spiller meg et puss ift hvilken form jeg er i, for tenker jeg tilbake, så har jeg egentlig ikke vært i bedre form i løpet av en hel dag som den siste tida, pæra :idea: har liksom blunka før, og nå har jeg liksom bare vært litt trøtt.Symptomene på "down" har endret seg.

Jeg tror at følelsen av å få en voldsom formstigning FORT etter å starte på ERFA, tar større og mere positiv plass i psyken og i hukommelsen ("JEG var jo såå bra de første dagene!!", selv om jeg jo egentlig hadde mye mer brainfog og tålte mye mindre enn i dag hvor jeg er MYE mere stabil og klarer MYE mer.) Men nå har jo jeg stått på ERFA i 1 mnd og litt over en uke og du Berit har jo bare stått på Erfa noen dager, og kroppen din juger ikke i deg, den oppfører seg jo ekte , og den ble jo kjempefornøyd med å få ERFA. Hold på den! Du er på rett sti Selv om stien har noen bakketopper og hindringer.

Jeg tror det er lurt å skrive ned noen få ord hver dag, slik at jeg bedre kan ha noen holdepunkter og for å lære av erfaringer, følelser og symptomer. Jeg tror jeg må begynne med det, selv om jeg har hatt disse innleggene her på forumet å se tilbake på. Jeg har vært mye redd og sårbar og tolket alt i forhold til sårbarheten og redselen min, hengt alt på de negative knaggene liksom. Når jeg kanskje faktisk har blitt litt og litt bedre hele tida... Slik tolker jeg det hele i dag hvertfall. Og så er jeg stolt over meg sjøl innimellom og gråter både av glede, ydmykhet og takknemlighet... LIVET! Nå begynner jeg å visst å grine igjen...

Mvh Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Kroppen min reagerer ikke bra på kun Levaxin den heller. Ble eksremt dårlig etter at jeg måtte over på ren syntet. Jeg er ikke alltid like klar over om det er stoffskiftet eller ME'n som herjer med kroppen, men denne gangen var det ikke tvil. Selvsagt trigger hypoen ME'n nå, men symptomene er tydelig når det kommer til hva som er hva. Jeg har vært ekstremt stabil i hormonene/stoffskiftet etter jeg startet på kombi behandling. Og jeg er sakte på vei tilbake kjenner jeg, selv om utmattelsen tar en god del av aktiviteten jeg vanligvis har.

Når det kommer til å glemme hvor galt det var erganske normalt tror jeg. man vil jo ikke huske det vonde. Det blir omtrent som etter barnefødsel. Hadde man husket det, så ville man ikke gjort det igjen
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg vet ikke om Levaxin er helt topp for min kropp heller. Men jeg er iallefall ikke "allergisk" mot den, som det kan virke som noen nesten er. Jeg kunne godt tenke meg å bare bruke Erfa, men må gå disse gradvise skrittene da, så den vurderingen kan jeg ikke ta før om noen mnd, når jeg ser hvordan jeg responderer på Erfa på lengre sikt.

Er fremdeles ganske slapp. Så rart, var fire dager i himmelen, og så har jeg blitt nede igjen. Men det kommer seg tror jeg. Lider ingen enorm nød men er bare trøtt og sliten og fryser litt, ingen andre symptomer. Forsåvidt nød nok.

Side 4 av 4 Først 1234

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Bedre form, men varierende på tsh...
    Av gretal i forumet TSH
    Svar: 9
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  3. en bedre VG-artikkel (mozon)
    Av nora i forumet Helbred og kosthold