Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Tråd: Så fik jeg Erfa'en
Threaded View
-
14-05-10, 10:16 #9
Sv: Blodprøve uden ft3 og ft4
Når man betragter tallene proportionelt, ser det ud til at lægen har ret. Spørgsmål er bare hvorfor din evne til T3-omdannelsen er forringet?
Omdannelsen af det inaktive thyroxin T4 til det aktive T3 sker i lever, nyrer, hjerne, muskler og kræver enzymet 5 'deiodinase. Ca. 40% af det inaktive T4 omdannes til aktivt T3; det resterende ca. 60% T4 omdannes til det inaktive reverse T3 (rT3 vil aldrig blive aktiveret), og til to forstadier til T3: T3 sulfate (T3S) og triiodothyroacetic acid (T3AC). Naturens mening med T3S og T3AC er, at disse to "smelter sammen" til et fuldgyldigt trijodthyronin T3 i tarmkanalen, forudsat at der i tarmkanalen findes et enzym, der står for denne syntese. Denne proces kræver, at tarmen er velfungerende og indeholder en sund mikroflora idet uden det rette enzym - ingen T3-syntese = T3-mangel.
Det betyder, at vores kost og den måde den påvirker den omtalte "mikroflora" (forbedrer eller ødelægger), har en større betydning for kroppens hormon-status, end hidtil antaget i de hypothyreose-syges (og andres) hverdag. Det betyder også, at alle konsekvente forsøg på at understøtte eller genoprette denne "mikroflora" kan ikke undgå at gavne det totale og endelige "trijodthyronin T3 - REGNSKAB" til fordel for vores velbefindende og forbedring af effekten af behandling.
Jeg vil opfordre dig til at teste din tarmfunktion ved at cutte glutenholdige fødevarer og alt med sukker, og så ellers få nok af zink, selen vitamin A, E, C, fuldt B-kompleks og se hvordan det går efter et par måneder eller tre. At glutenfrit og sukkerfrit inkl. synt.sødestoffer er ekstremt binyrevenligt, skader selvfølgelig heller ikke, snarere tværtimod.
Det burde i hvert fald (gen)vinde den del af "omdannelses-apparatet" der foregår i tarmene. Det er ikke så lidt af T3 der faktisk omdannes i tarmene. Det er altså vigtigt uanset om dine hormoner kommer fra kirtlen eller fra tabletten: omdannelsen til T3 skal fortsat ske i kroppens væv inkl. i tarmene, så det under alle omstændigheder er en fordel at genopbygge en ordentlig tarmfunktion. Du kan få en stor T3-gevinst på denne konto så det er så absolut værd at drage omsorg for.
Skulle det vise sig (hvilket jeg tør forvente), at du bliver bedre af glutenfrit og sukkerfrit - kan det verificeres ved gode prøver for glutenintolerance og efterfølgende kan man indrette sin tilværelse derefter, hvilket også vil give andre hormonale gevinster, idet større mængder af mange kroppens hormoner ligeledes syntetiseres i tarmene. Plus - det er set før, at man kan være arveligt disponeret til gluten-(over)følsomhed. Skulle det vise sig at være tilfælde hos dig, kan man ikke udelukke at det også bliver en gevinst for din datter når og hvis.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40 -
De har fått Erfa på Apotek1!!!!!
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 29Siste melding: 11-03-10, 18:15

Svar med sitat

Bokmerker