Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Litt optimisme og lærdom
Threaded View
-
13-05-10, 11:47 #13
Sv: Litt optimisme og lærdom
Jojo - det kan virke litt semantisk, men mange som leser her kan ha sine virkelig dårlige dager.
Så jeg er prisippielt enig med Driftsjefen her.
Så er det jo alltid et men.....
De som skriver her kan også ha sin dårlige dag, og ordvalg og betydning er heller ikke ytterst på tunges****en hos dem.
Å drive dette fora etter helt ideelle forutsettninger blir nok vanskelig - det er vel ingen vei utenom en velment og medmenneskelig påminnelse til både gamle og nye brukere.
Så griper jeg tak i en allmenn utbredt forståelse av hva lavt stoffskifte er, og hva det skyldes. Jeg har nylig gjort det i en annen tråd også.
Så er det ikke rettet mot noen - bare mot den forståelse av syndromet og den retning vi alle er påvirket til å tenke i.
Lavt stoffskifte er en kroppssykdom - ikke en organsykdom.
Det er korrekt at det på en eller annen måte skyldes at et organ ikke leverer stoffskiftehormoner til kroppen mer, men det er kroppen som lider under dette.
At skjoldkjertlen ikke leverer våre stoffskiftehormoner og vi på livslang basis er nødt til å forsyne kroppen med kroppsfremmede stoffskiftehormoner utenfor kroppens eget reguleringssystem, gjør noe med kroppens celler.
Det er mange forskjellige celler i kroppen - en kan ikke forvente at alle vil ta imot de fremmede hormonene like godt.
Noen steder i kroppen vil halte etter - og få problemer.
Og de stedene vil finnes forskjellige steder i kroppen hos forskjellige mennesker.
Ikke bare vi.....
Jeg mener : Hypotyreose er fullstendig feil betegnesle !
Det betyr en slitasje som fører til underfunksjon i kjertlen.
Det er mildt sagt et understatement når kjertlen etter en degenerativ periode på et par år, for resten av livet blir ute av stand til å levere en eneste hormon.
Diagnosen Hypothyreose varer etter min tolking høyst et par år.
Så vi har alle hatt hypotyreose - det startet slik - det var slik vi fikk "Lavt Stoffskifte", som er en presis betegnelse på hva Hypothyreosen forårsaket.
Lavt stoffskifte er altså en tilstand kroppen kommer i - på fint heter det et Syndrom.
De som lider av et syndrom, har overhyppighet for andre sykdommer.
Forekomsten av disse er helt avhengig av behandlingsresultatet for syndromet.
Og det er kroppen man behandler.
Så det er en kroppssykdom.
Men i denne sammenheng var det bare en digresjon jeg håper var intressant.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker