Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Heidis hverdag!
Hybrid View
-
12-05-10, 21:10 #1
-
12-05-10, 21:44 #2
Sv: Heidis hverdag!
Leste første meldinga di i denne tråden "raste ned 8kg i vekt".
Ingen med lavt stoffskifte får til det. (de med behandlet lavt stoffskifte har formodentlig ikke lavt stoffskifte lenger.....)
Altså, ingen med ubehandlet lavt stoffskifte klarer å gå ned i vekt - ikke om de slutter å spise heller.
Så er det de andre prøvene dine da, som er tatt korrekt og som ikke gir medhold til et lavt stoffskifte.
Jeg ville ikke gitt meg !
Men jeg forstår en mulig frustrasjon - hva skal man gjøre ?
En lege/behandler som er villig til å gå mer helhetlig inn i din problematikk ?
Jeg bla forresten mye bedre da jeg starta opp med store doser D-vitamin.
Men er du solbader og spiser fiskelever/drikker tran er det kanskje ikke det ?
Sjekk likevel prøven S-25-OH D3.
Annet som kan gjøre deg trett ?
Høyt blodkalsium - mål PTH og ionisert kalsium i samme prøve.
Og det er jo så mye.
Ta masse prøver er det beste jeg kan komme på.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-05-10, 22:01 #3
Tusen takk for alle svar. Jeg driver å leter og gir ikke opp. Tror det er en del hormoneting som spiller inn her, men tror jeg må gå på dette kostholdet en stund for å se hva som skjer.....Skjer ikke over natta.
Jeg ser på min prøve at jeg ligger nederst på b12 og k vitamin.
D vitaminen min ligger på 107 og den skal være mellom 50-150.
Ferritinen min er også nederst i referansen.
Kanskje tilskudd av b12, dvitamin og k vitamin og jern...hehe....
Jeg prøver å tyde det litt selv men ikke så lett.
Begynt å få i meg mye kokosfett...så får vi se......
Tusen takk for alle råd og vink....Koselig å ha et sånt forum.
-
15-05-10, 08:13 #4
Snakka med ei på helsekosten her om dagen som sa at fritt t4 må være over 20 på noen for at dem skal kunne fungerere. Hun hadde krevd medisiner av sin lege enda det ikke viste noe på prøvene. Hadde fått et nytt liv.
Har lyst å spørre min fastlege også....nå har jeg bare sittet å grini i dag....og helt utafor...tror jeg har lyst å spørre også....
Hva tror dere om det?
-
15-05-10, 12:53 #5
Det er jo typsik for lavt stoffskfite at man kan få psykiske utslag.
Jeg syns du skal dosere deg til en trivselsdose jeg da, men det må du jo avgjøre selv.
Det er hormonlabben på Aker sykehus som har (meeeget etterlengtet!!) gått ut med info om at fT4 bør opp i forhold til tidligere anslag.
En kan ikke vente på trege leger som ikke oppdaterer seg - noe vet vi bedre enn dem !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker