Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
12-05-10, 19:40 #17
Sv: Er T3 doser opp i 20 µg pr dag galskap??
Det er normalt med at binyrerne ikke altid kan følge med "ekstern" thyroid i løbet af dagen, og i eftermiddagstimerne opleves netop en downperiode, hvor man har bedst af at få sig en lur på en time eller to, hvis man kan. Uden en lur, vil mange alligevel opleve en energiboost om aftenen, hvor binyrebarken (helt forkert) øser af cortisol, hvos det ellers burde ligge lavest.
Subklinisk binyrebarkinsufficiens er som oftest årsagen til sammenbrud af et ellers vellykket debut med Hormone Replacement Treatment (uanset syntetisk eller Thyroid USP). Folk bliver "vrag" når deres binyrer ikke nyder samme omsorg som deres skjoldbruskkirtel. Det er kun sjældent at der andre årsager til "vrag-fænomenet" efter en ellers vellykket opstart.
Jim Lowrance's artikel Can Adrenal Fatigue Hinder Hypothyroid Treatment? kan anbefales for interesserede i problemstillingen. At Jim Lowrance ikke er læge gør hans artikel ikke mindre fagligt velfunderet. Snarere tværtimod, ikke mindst i sammenligning med de mange læger, hvis ofre frekventerer dette forum og som meget ofte end ikke har et basalt kendskab til selv en rask thyreoidea-funktion og thyreoideahormonernes betydning for alle aspekter af helbredet.
Damen!!!
For anden gang i dag (tak rexxy69) er jeg både imponeret og opmuntret af et indlæg. Jeg har ikke andre kommentarer end at din attitude er helt perfekt til at tage livtag med både denne sygdom, holde skadelige læger fra livet og bevare selvrespekten i processen. At læse dit indlæg føles lidt som at "komme hjem".
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 85Siste melding: 28-07-07, 10:44 -
Dele Armour i tre doser?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 01-10-06, 11:51

Svar med sitat
Bokmerker