Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
Jeg snakket med min lege på Balderklinikken i dag, og jeg må si at jeg var imponert over det gehøret jeg fikk for å kutte ut levaxinen og bare bruke thyroid. MEN; ble litt deppa over at h*n var så fryktelig opptatt av TSH verdiene. Nå hadde jeg en TSH på 0.03, en total T3 litt over referanseområdet, mens ft3 lå på 5.6.
Jeg bruker 2 grain nå, etter litt bestemmelser og ombestemmelser i eget hode, etter at jeg kuttet ut levaxinen.

POENGET, etter mye om og men, er at jeg mistenker at jeg må opp i dose etterhvert. Hodepinen og den raske pulsen har gitt seg nå noen dager etter doseendring, og jeg merker meg små hypotendenser på ettermiddagen av og til. Andre dager er jeg i skammelig god form. Derfor ble jeg noe "nedpå" når jeg i dag fikk beskjed om at jeg er hyper, når jeg føler for å øke dose så snart det blir helt tydelig for meg at kroppen vil ha mer. Voldsomt så hissig h*n var på hyperteorien og TSH verdiene.
Men jeg fikk lov til å stå på 120mg thyroid litt til da..

Legens teori var at så altfor mange fikk en hallelujaopplevelse ved oppstart av thyroid, og overdoserte seg, og dukket snart opp som "vrak" pga dette.
Dette hadde vært meget interessant å høre dere andres erfaringer og tanker mht.
Dette er som en blåkopi av min siste time på samme sted. Nedtur å høre på TSH-praten. Så jeg har satt neste legetime på vent, betaler ikke 800.- for å høre at jeg er hyper når jeg føler meg hypo. 120 mg var det jeg også skulle ta, nå tar jeg mer og formen er ihvertfall ikke verre. Jeg fikk også høre dette med at man ble "vrak" etterhvert, og det gjaldt også ting som Ashgawanda og andre lignende ting. Da kunne man kvikne til for så å bli mye verre.
Jeg sa bare javel. Og gjør som jeg vil. Jeg har nemlig bestemt meg for å leve nå når jeg lever, og så får jeg dø når jeg dør. Jeg nekter å måtte gå rundt i ørska med smerter resten av livet bare fordi en lege skal ha et akseptabelt tall på blokka si.

Jeg merker lite til hjertet mitt. Heller ikke når jeg tok liothyronin. Jeg tok 40 mkr daglig, så jeg kan ikke skjønne at 20 mkr er galskap.
Håper flere skriver sine erferinger i henhold til at man blir "vrak" etthvert? Er det noen som har blitt det?