Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
-
26-04-10, 12:09 #11
Sv: Greit at TSH er null/lavere enn null?
Lykke til Berit, det som er så kjipt med denne sykdommen er at alt tar så lang tid. Men så lenge det er håp i enden av tunnelen er alt bra. Det finnes mange sykdommer som bare går motsatt vei. Det må være mye verre.
V
-
11-05-10, 12:51 #12
hei. Jeg er ny i gamet men bet meg merke i det du skrev om tingling i fingrene. Hos meg har det vært langfinger, og så har ofte ringfinger og lillefinger dovnet. Det du skriver gir meg håp.
Kan jeg spørre hvilken medisin du er på? Jeg har startet på 50microg levaxin for kun noen dager siden. Her leser jeg jo at den ikke fungerer så godt for mange, men jeg lever enn så lenge i håpet iallfall. ;)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-05-10, 15:31 #13
Dette fant jeg i tråden "Viktig! Svar fra Aker...." skrevet av Siven. Hun har skrevet e-post til Aker, med spørsmål om TSH.Går det altså an å "pøse på" med medisin uavhengig av TSH, så lenge man føler man har godt av det? Ikke alle som blir helt hypre når TSH er "mindre enn 0"?
Hei
Vi pleier å anbefale at Levaxin justeres slik at TSH ligger mellom 0,5 og 1,5. og at FT4 blir lligende i øvre halvdel av referanseområde.
OBS: referanseområdet for stoffskiftehormonene varierer for de ulike laboratoriemetoder.
Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.
Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker.
Personlig synes jeg at denne informasjonen var så viktig at den skulle vært sendt rundt til alle leger i hele landet. Har inntrykk av at de fleste leger ikke vet dette.
Så Berit, ta med dette til legen. Og pøs på med mer medisin
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
11-05-10, 15:50 #14
Så bra at du postet svaret hennes
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-05-10, 17:31 #15
Fint dokument - og så med overlægesignaturen på

- det kan blive en hjælp for nogle af os, selvom der også sidder dygtige folk på forummet
-
11-05-10, 21:58 #16
Hei smgj,
jeg tillater meg å svare på vegne av Vår, som jeg spurte om det samme som deg for ikke lenge siden. Hennes dose er 200 mcg Levaxin/dag. Du finner svaret om du søker i meldingene hennes el mine.
Så vidt jeg vet er Vår den eneste her inne jeg har lest som er kjempefornøyd med Levaxin (andre fornøyde "kunder" er naturlig nok ikke så mye her). Jeg spurte om brainfogen hennes også ble borte med Lev. og det gjorde den helt.
Ønsker deg lykke til:-)
-
12-05-10, 06:29 #17
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-05-10, 22:30 #18
-
18-05-10, 09:30 #19
Poster det også i denne tråden:
Dr. OZ, tidligere på Oprah show, nå med eget program, understreker også at man skal se bort fra TSH og fokusere på FT4 når man går på naturlige tyroid. Se svaret under første spm "What are natural treatments for hypothyroidsm". (Svaret er skrevet av en annen lege enn Oz, men det er på Oz sin hjemmeside).
http://ask.doctoroz.com/question/wha...hypothyroidism
-
18-05-10, 17:44 #20
Hei Vår!
Har du fått noe svar på hva de smertene bak brystbenet er? Jeg har også blitt stiv i alle muskler og har smerter i ledd. Og en "dump" øm smerte bak brystbenet. Veldig vondt ved dyp innpust og det er direkte smertefullt å nyse. Jeg skal ta CT om en uke.
Er dette ett av symptomene på hypothyreose? Jeg bruker 50µg Levaxin og har ikke merket noe endring i brystet. Har lav kortisol og har tenkt at det kan være "stive binyrer" (?) også.
Hilsen Gekko
Lignende tråder
-
Lavere forbrenning ved lavt stoffskifte?
Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 15-03-09, 21:41 -
Økning av levaxin -gir lavere t3
Av munch i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 12Siste melding: 17-01-08, 20:26 -
Lavere blodtryk og puls
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 07-02-07, 19:22
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker