Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
11-05-10, 17:15 #5
Sv: Leddmerter, revmatoid faktor over normalområde
Ja, du bør mase på legen i og med at du har så kraftige symptomer. Jeg slet med leddsmerter i flere år (i perioder, men noen ganger så ille at jeg hadde problemer med å gå ordentlig). Hadde mest smerter i føttene. Ser nå i ettertid at det muligens var hypothyreosen som forårsaket plagene (jeg var ikke syk på andre måter da).
Mine blodprøver (antakeligvis ble revmatoid faktor testet) var helt normale, men jeg maste meg til en time hos revmatolog. Min mor har leddgikt, og jeg tenkte jeg hadde arvet sykdommen. Revmatologen var om mulig enda mer atal enn den endokrinologen jeg kom til noen år senere. Etter å ha sett på røntgenbildene av hendene og føttene mine, bøyd litt på leddene mine, uttalte han at jeg burde skaffe meg andre interesser (enn å klage på sykdommer jeg ikke hadde) og at jeg burde tenke mer på folk som var syke på ordentlig.
Så revmatologer er vel kanskje ikke annerledes enn endokrinologer, de har sine rigide parametre for å bedømme når folk er syke eller når det er innbilling. Men det kan jo godt tenkes at du har revmatisme i tillegg til stoffskiftesykdom, ikke usannsynlig det. Det er jo ikke enkelt å få stilt disse diagnosene alltid heller, man må gjerne gå mange runder med forskjellige leger.
Mine leddsmerter er forresten nesten borte. Bare litt plager en sjelden gang.
Håper du kommer videre med det
Lignende tråder
-
Bløder faktor 8
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 08-05-08, 21:52

Svar med sitat
Bokmerker