Sitat Opprinnelig skrevet av Puselille Vis post
Jeg mener at så lenge jeg har leddsmerter og en revmatoid faktor som ligger OVER grensen, selv om det er lite, så burde jeg blitt henvist videre. Tar jeg feil? Noen som vet hvor høyt over referanseområdet man bør ligge før legene tar det alvorlig?
Puselille Hva` med evt. at se om der står noget af relevans for dig her: http://www.revmatiker.no/ ?
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Synd at noen leger er så påholdne og knipne med å sende til spesialist....
Eller er det måske den danske export af TERM-modellen til Norge, som er årsagen? Et af "redskaberne" til at kontrollere genstridige syge, der bare ikke kan blive bedre af "behandlingen" er netop at nægte dem henvisninger videre i helsevæsenet. Problemet er bare, at iflg. TERM-modellen er det ene og alene op til en fastlæge, at træffe afgørelsen om, hvem sendes til speciallægen og hvem gør ikke. Helt udenom speciallægetjenesten. Fastlægen er Gud, almægtig og alvidende. Specielt interessante er Noras indlæg om emnet i denne tråd. Så alle dem, der føler, at de taler til en dør, når de er hos lægen - er det ikke utænkeligt at de er havnet hos en TERM-model-discipel!