Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 28
    Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Standard Sv: Greit at TSH er null/lavere enn null?

Lykke til Berit, det som er så kjipt med denne sykdommen er at alt tar så lang tid. Men så lenge det er håp i enden av tunnelen er alt bra. Det finnes mange sykdommer som bare går motsatt vei. Det må være mye verre.

V

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Vår Vis post
    Har vært helt stiv i hele kroppen, men blir mykere og mykere. Fortsatt sitter det noe greier i nakken og noen fingre dovner om natta. Merker av og til et snev av den gamle gruff-følelsen, smerten bak brystbeinet og til venstre i tykktarmområdet. Men det mye svakere og det skjer ikke så ofte. Tror at fordøyelsessystemet ennå ikke er helt på plass, men det kommer seg.

Har oppdaget at det for meg er uhyre viktig å huske å spise dosen min hver dag. hvis ikke kommer den gamle følelsen raskt tilbake. Ifølge min lege er de fleste uten symptomer etter fire måneder, når de har fått justert seg til riktig dose. Jeg håper han har rett.

V
    hei. Jeg er ny i gamet men bet meg merke i det du skrev om tingling i fingrene. Hos meg har det vært langfinger, og så har ofte ringfinger og lillefinger dovnet. Det du skriver gir meg håp.

Kan jeg spørre hvilken medisin du er på? Jeg har startet på 50microg levaxin for kun noen dager siden. Her leser jeg jo at den ikke fungerer så godt for mange, men jeg lever enn så lenge i håpet iallfall. ;)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Går det altså an å "pøse på" med medisin uavhengig av TSH, så lenge man føler man har godt av det? Ikke alle som blir helt hypre når TSH er "mindre enn 0"?
    Dette fant jeg i tråden "Viktig! Svar fra Aker...." skrevet av Siven. Hun har skrevet e-post til Aker, med spørsmål om TSH.

Hei

Vi pleier å anbefale at Levaxin justeres slik at TSH ligger mellom 0,5 og 1,5. og at FT4 blir lligende i øvre halvdel av referanseområde.
    OBS: referanseområdet for stoffskiftehormonene varierer for de ulike laboratoriemetoder.
    Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig . Pasienter som bruker Armour må få målt fritt T4 og Fritt T3. Legen må passe på at verdiene for FT4 og FT3 ligger under øvre normale referansegrense. Hvis pasienten får for mye Armour kan det føre til hjertebank, uro og varmeintoleranse.

Vennlig hilsen Louise Koren Dahll
    overlege , thyreoideapoliklinikken . OUS Aker.

Personlig synes jeg at denne informasjonen var så viktig at den skulle vært sendt rundt til alle leger i hele landet. Har inntrykk av at de fleste leger ikke vet dette.

Så Berit, ta med dette til legen. Og pøs på med mer medisin

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Så bra at du postet svaret hennes
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Fint dokument - og så med overlægesignaturen på
    - det kan blive en hjælp for nogle af os, selvom der også sidder dygtige folk på forummet

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei smgj,

jeg tillater meg å svare på vegne av Vår, som jeg spurte om det samme som deg for ikke lenge siden. Hennes dose er 200 mcg Levaxin/dag. Du finner svaret om du søker i meldingene hennes el mine.

Så vidt jeg vet er Vår den eneste her inne jeg har lest som er kjempefornøyd med Levaxin (andre fornøyde "kunder" er naturlig nok ikke så mye her). Jeg spurte om brainfogen hennes også ble borte med Lev. og det gjorde den helt.

Ønsker deg lykke til:-)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Hei smgj,

jeg tillater meg å svare på vegne av Vår, som jeg spurte om det samme som deg for ikke lenge siden. Hennes dose er 200 mcg Levaxin/dag. Du finner svaret om du søker i meldingene hennes el mine.

Så vidt jeg vet er Vår den eneste her inne jeg har lest som er kjempefornøyd med Levaxin (andre fornøyde "kunder" er naturlig nok ikke så mye her). Jeg spurte om brainfogen hennes også ble borte med Lev. og det gjorde den helt.

Ønsker deg lykke til:-)
    Takk for svar. Jeg håper vel at jeg også kan bli én av de fornøyde. Høres ut som det er mye mindre "jobb" med det, enn med å måtte slite for å få andre medisiner.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av knokkel Vis post
    Dette fant jeg i tråden "Viktig! Svar fra Aker...." skrevet av Siven. Hun har skrevet e-post til Aker, med spørsmål om TSH.

Armour inneholder både T4 og T3 . T3 har kort halveringstid i blod og gir en topp i stoffskiftet ca 1 1/2 time etter tablettinntak. Hypofysen som lager TSH "måler" konsentrasjonen av FT3 og FT4 i blod. Når det er topper i stoffskiftet vil hypofysen nedregulere sin TSH-produksjon. Pasietenter som bruker Armour har derfor ofte ikke målbart TSH: TSH blir derfor ikke noe brukbart mål på om dosen Armour er riktig .:
    Haha! Takk og takk!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Poster det også i denne tråden:

Dr. OZ, tidligere på Oprah show, nå med eget program, understreker også at man skal se bort fra TSH og fokusere på FT4 når man går på naturlige tyroid. Se svaret under første spm "What are natural treatments for hypothyroidsm". (Svaret er skrevet av en annen lege enn Oz, men det er på Oz sin hjemmeside).

http://ask.doctoroz.com/question/wha...hypothyroidism

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Hei Vår!

Har du fått noe svar på hva de smertene bak brystbenet er? Jeg har også blitt stiv i alle muskler og har smerter i ledd. Og en "dump" øm smerte bak brystbenet. Veldig vondt ved dyp innpust og det er direkte smertefullt å nyse. Jeg skal ta CT om en uke.

Er dette ett av symptomene på hypothyreose? Jeg bruker 50µg Levaxin og har ikke merket noe endring i brystet. Har lav kortisol og har tenkt at det kan være "stive binyrer" (?) også.

Hilsen Gekko

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Lavere forbrenning ved lavt stoffskifte?
    Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 15-03-09, 21:41
  2. Økning av levaxin -gir lavere t3
    Av munch i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 12
    Siste melding: 17-01-08, 20:26
  3. Lavere blodtryk og puls
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 07-02-07, 19:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine