Ja, hva skal man si...

Ringte legen min for å få svar på de siste blodprøvene. FT4 var gått opp til 18 nå, etter at jeg økte Levaxindosa, men nå var TSH for lav sa hun. Jeg fikk ikke vite HVOR lav, men hun sa at nå måtte vi snart begynne å gå ned på dosen igjen. Kommer IKKE på tale!
Anti-TPO var fin, så da har jeg vel ikke antistoffer... og FT3 som jeg har mast om å få målt i 3 måneder, hva med den? Neida, "den var det laboratoriet som selv måtte ta initivativ til å måle". Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt den leksa, antakelig like mange ganger som jeg har forklart henne at det ikke stemmer...

Formen er stadig nedadgående, jeg sover halve arbeidsdagen og føler meg helt elendig. Men jeg er jo ikke syk, og da kan hun ikke sykemelde meg, sier hun.

Begynte å få en merkelig nummenhet i halve ansiktet, kombinert med prikking og smerter.
Var hos ønh-spesialist, og han har henvist meg videre til ultralyd av halsen og CT av bihuler. Fastlegen sa jo at sår/hes hals IKKE var et symptom på lavt stoffskifte, så hun mente at jeg var forkjøla eller hadde virus på stemmebåndet. Hun sa at jeg var veldig rød og hoven nedi svelget. Ønh-legen sa at det var bare tull, han kunne ikke se noe sånt. Derimot visste han at denne hesheten og klumpfølelsen var vanlig ved lavt stoffskifte, og jeg tror han tok meg på alvor.

Ang. fastlege aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ingen av de som har ledige plasser nå har godt rykte på seg, og jeg vil nødig bytte til noe enda verre. Særlig siden det er siste byttet i år.
Hun jeg har nå forsvinner om 5 måneder, da kommer han jeg egentlig skulle ha tilbake... men holder jeg ut å vente så lenge?

Det var dagens lille hjertesukk/oppdatering