Vis meningsmålingsresultat: God eller dårlig hørsel?
- Velgere
- 51. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Tråd: Flere med dårlig hørsel?
Hybrid View
-
11-05-10, 05:17 #1
Sv: Flere med dårlig hørsel?
Jeg har også en susing i øret, i det venstre. Legen sier det kommer av at jeg har for høyt blodtrykk. Men susingen er der like forbaska selv om blodtrykket er normalt også, så jeg tviler på det. Vet ikke hva jeg skal sammenligne det med, men det er en piping der hele tiden. Ikke noen høy pipelyd, men den er der. Jeg har susing også i tillegg til piplyden. Ikke noe høyere i volum, susingen er omtrent som lyden fra en pc. Altså stille susing, men den ER der.
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
11-05-10, 13:57 #2
Da jeg havde øresus og mente at høre skibe tude med tågehornene, havde jeg absolut ikke højt blodtryk - det lå stabilt på ca. 110/70.
-
11-05-10, 17:29 #3
-
11-05-10, 19:44 #4
Jeg har godt hørt, det kan være blodtrykket, der laver øresusen. Men når det gælder folk med stofskifteproblemer, tror jeg, det er musklerne, der er på spil. Nerver kommer let i klemme og meget lettere, hvis ens muskler ikke fungerer ordentligt.
I hvert fald oplevede jeg for nogle år siden, at jeg fik mere og mere ondt i næsen, ganen og i kinderne, der hvor bihulerne sidder - jo, pointen kommer om lidt
Desuden havde jeg - og det kunne hverken min egen daværende læge eller speciallægen forklare - en stærkt øget lugtesans. Det var helt grotesk; jeg kunne lugte ALT, så at sige. Bare det at passere nogen på gaden var et stort problem, især, hvis de gik i modsat retning; så kunne jeg fx eksempel lugte, hvilken slags tyggegummi, de havde ... Og stanken af skyllemidler alle vegne ... Så hæsligt.
Alt i alt superbelastende periode. Det lyder jo som om, man ikke er rigtigt vel forvaret, ved jeg godt ... Efterhånden fik jeg også synsforstyrrelser.
Da jeg var meget utilfreds med min læge, skiftede jeg og kom til en gammel gut, som var min mands læge. Lidt skræmmende type, egentlig. Men da jeg fortalte ham om min skærpede lugtesans, sagde han bare, 'så har du vel fået en kranienerve i klemme'.
Javel. Jeg kom til en - dygtig - fysioterapeut. En af mine bekendte havde anbefalet hende, da han selv havde haft synsforstyrrelser.
Dette, uden tvivl hjulpet af, at jeg forinden var blevet sat op i medicin (nådig lægevikar) fik både smerter, overfølsomhed OG synsforstyrrelser til at forsvinde.
Det jeg lærte ved dette - udover det sædvanlige med, at tingene hænger sammen etc etc - var at der er en helt direkte forbindelse mellem nakken og næsen. De er hægtet sammen i kæberne. Og nakken hænger, som mange har erfaret, direkte sammen med skuldre og skulderproblemer. Nakken er desuden afhængig af at ha' et godt forhold til bækkenet, da der går lange muskelfibre fra nakken til korsbenet på bagsiden af bækkenet. Disse kan lave en del ballade helt oppe foroven, kan jeg kun sige!
Da mine smerter begyndte, var jeg superstresset og anspændt. Desuden havde jeg - og det er ikke mindst vigtigt! - en cykel, som var forkert i forhold til min krop (men det fandt jeg først ud af meget senere)
Siden har jeg fundet ud af, at man kan få ondt i et øre, hvis man har ligget forkert på en skulder. Dette har jeg fra min datter, der nogle gange er vågnet med høje skrig og været rød bag et øre. Smerten stammer fra et sted lige over /langs med skulderbladet.
Derfor tror jeg alt i alt, at man skal tænke sine sanser sammen med sine muskler og hvad man ellers har til at holde skroget sammen. Derfor er stofskiftet med her, ligesom d-vitaminer, binyrer og hele pakken ...
Det var bare det - undskyld den lange fremstilling.
Nielsigne
-
14-06-10, 13:11 #5
Hei
Jeg hører godt ennå, susingen er borte, alt er mye bedre. Takket være Erfa. Min teori er at myksødem er synderen. Hypothyreosepasienter hovner jo ofte opp. I ansiktet kroppen osv. Selv om vi er medisinert kan vi hovne opp, vann i kroppen. Dette skjer vel inni kroppen også? Mange begynner å snorke, får bihulebetennelse osv. Alt dette skjedde med meg. Da jeg begynte med Erfa ble jeg ganske raskt bedre, snorker mindre, bihulebetennelsen forsvant, hørselen kom tilbake og susingen forsvant.
Forresten, har aldri hatt høyt blodtrykk.
-
14-06-10, 14:40 #6
Sist endret av Admin; 16-06-10 kl 14:44 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg
-
16-06-10, 13:53 #7
Jeg har i dårlige perioder dårlig hørsel. Og jeg merker at jeg snakker mye lavere også, som om ikke kontrollen på hvor høyt jeg snakker er helt tilstede.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
17-06-10, 10:24 #8
Les på forsiden av forummet, der er det en medisinboks som det står "thyroid" på. Søk på thyroid eller Erfa eller Armour på forummet eller ellers på nett .
Thyroid er alle delene av kjertelen, fra grisen. Inneholder alle T'ene: T0, T1, T2, T3 og T4, samt cacitonin, pluss noe vi ennå ikke vet hva er. Men det gjør oss godt. Legen må skrive det ut på registreringsfritak (se igjen forsiden av forummet), og du må, desverre, betale kalaset selv.
Det ser ut som om alle, eller nesten alle, som begynner på Thyrod får ett nytt liv, sammeliknet med T4 mediisn som alle settes på 
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
07-03-12, 03:18 #9
-
07-03-12, 11:13 #10
Tinnitus kan blive bedre, når stofskiftet bliver det - det har jeg selv oplevet. Har ikke tinnitus længere

Men jeg har altså stadig et problem med min såkaldte skelneevne - i hvert fald, når det har med min hørelse at gøre
For jeg synes det er svært at være i rum med mange, der snakker, for eksempel til forældremøde på skolen. Så sidder man der og skal diskutere i grupper og få noget meningsfuldt ud af det - hvilket ville være en hel del nemmere, hvis man ikke både skulle arbejde hårdt på bare det at filtrere dem, man snakker med, fra de andre, samtidig med, at man overvejer deres og egne argumenter. Saftsuseme hårdt arbejde at bruge sine kræfter x 2.
Nielsigne

Svar med sitat
som kom med en sånn bra løsning.
Bokmerker